Şcolile, trecute în ograda primarilor

Şcolile din judeţul Gorj sunt trecute încet-încet în grădina primăriilor. Mai nou, consiliile locale vor trebui să aprobe funcţionarea şcolilor, nu Inspectoratul Şcolar Judeţean (IȘJ) Gorj, aşa cum se întâmpla până acum. Noile schimbări în ceea ce priveşte reţeaua şcolară au fost transmise de reprezentanţii  IŞJ Gorj directorilor într-o şedinţă ce a avut loc ieri la Colegiul Naţional ”Virgil Madgearu” din Târgu Jiu.

Un rol important în realizarea reţelei şcolare o vor avea de acum înainte consiliile locale. La nivelul acestora se va decide câte şcoli vor funcţiona într-o comună. Dacă până acum aceasta era responsabilitatea IŞJ Gorj, lucrurile se schimbă, şcolile trecând în ograda primăriilor. Noile modificări apărute au fost transmise de conducerea ISJ Gorj într-o şedinţă cu directorii. ”Trebuie să avem o reţea şcolară foarte bine construită astfel încât să acoperim tot judeţul şi să reuşim să realizăm un învăţământ de calitate. Pentru prima dată se pune în mod foarte serios problema colaborării cu autorităţile locale. Vrem să avem de la dumnealor avizul pentru reţeaua şcolară din localitatea respectivă”, a declarat Justin Paralescu în emisiunea ”Repere”, difuzată pe Gorj TV. De fapt în consiliul local şi cu acordul primarului se va propune reţeaua şcolară, iar Inspectoratul Şcolar va acorda doar avizul conform. ”Din punct de vedere juridic avizul are caracter obligatoriu. Pentru acest lucru noi vom trimite către primări o adresă pin care le solicităm acest lucru. Noi dorim o colaborare cu consiliile locale. Deocamdată i-am informat pe directori pentru că dumnealor o să se implice în acest lucru. Directorii informează primarii, primarii convoacă acest consiliul local”, mai spune Justin Paralescu.

COSTURI

Când emite acest aviz, Inspectoratul are în vedere și numărul minim de elevi într-o clasă și asigurarea costului per elev. În situații bine argumentate se poate merge cu un număr de elevi mai mic decât cu numărul minim prevăzut de lege, dar cu respectarea costului per elev. ”Noi în general am ținut cont de părerile primarilor, chiar unde am avut învățământ simultan la gimnaziu. Dacă nu au putut renunța la acea școală am înțeles acest lucru. Începând cu 1 ianuarie 2012 în costul per elev sunt incluse și cheltuielile materiale”, a precizat Paralescu.

Vizualizări: 118

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: