”Story Glamping Polovragi”, povestea unui doljean care a investit în Gorj, atras de potențialul zonei

”Story Glamping Polovragi” este povestea unui doljean care a decis să investească în Gorj, fiind atras de potențialul turistic al zonei de sub munte. Cu banii strânși în decursul anilor, muncind peste hotare, doljeanul a descoperit frumusețile Gorjului după o vizită la Rânca, unde a și cumpărat o cabană, după care a descoperit comuna Polovragi. Aici a început ”Story Glamping”.

Florin Duinea are 46 de ani și este din comuna Băilești, din Dolj, iar până acum câțiva ani nu a avut nicio legătură cu județul Gorj. A muncit ani de zile în străinătate și apoi s-a retras în țară încercând să dezvolte o afacere acasă. A descoperit Rânca venind să se relaxeze la munte și pentru că frumusețea zonei l-a cucerit a decis să cumpere o cabană.

Cum zona de sub munte este foarte căutată de turiști, doljeanul a decis să investească în continuare aici, în Gorj. A ales comuna Polovragi și a început o afacere de la zero.” Noi am luat o căsuță la Rânca în urmă cu câțiva ani și ne-am îndrăgostit de această zonă. Nu aveam până atunci nicio legătură cu acest județ, familia mea fiind din Băilești, de la Nea Mărin. Ușor am ajuns la Polovragi și pentru că zona are un potențial turistic extraordinar am decis să investim aici. Am cumpărat un teren, mai exact o poieniță în mijlocul unei păduri, unde cândva am înțeles că localnicii aveau grădini de legume. Locația este la un kilometru de ultima casă din sat și căutând pe internet și testând piața am văzut că turiștii preferă natura și liniștea. Atunci am decis să mergem pe ideea de glamping. Am început să lucrăm intens de anul trecut. Am montat 6 corturi cu o capacitate fiecare de 3 adulți, sau doi adulți cu doi copii, ne-am amenajat mai rustic, însă sunt racordate la curent electric, avem internet, foișor cu bucătărie complet utilată, jacuzzi, fiecare cort are baie proprie și ne dorim să ne extindem pe viitor”.

Planurile nu se opresc însă aici. ”Pe viitor vrem să ne dezvoltăm. Am vrea pe lângă aceste corturi să montăm și câteva căsuțe pentru familii de 4-5 persoane, cu geamuri mari de sticlă, ca să poată admira frumusețea zonei, o să facem și o mică piscină, loc de joacă pentru copii dar să aduce și o rulotă gen street-food pentru turiștii care vin să se relaxeze și nu vor să pregătească singuri ceva de mâncare”, a mai spus Florin Duinea.

Mai mult decât atât doljeanul vrea să susțină și să ajute producătorii locali să-și vândă produsele bio. ”Nu știu multe despre zonă, acum o descopăr și eu mai bine, acum încep să cunosc oameni, încerc să iau legătura cu producătorii locali, ca atunci când vin turiștii și mă întreabă de unde pot să ia o brânză bună și proaspătă, sau preparate bio din gospodărie, ouă, legume, fructe sau orice altceva să știu unde să-i îndrum în sat. Trebuie să ne dezvoltăm cu toții”.

Florin Duinea este decis să se stabilească în Gorj, mai ales că de când a început proiectul la Polovragi a petrecut mai mult timp aici, decât acasă la Băilești. Pe lângă ”Story Glamping Polovragi antreprenorul doljean a reușit să introducă și cabana de la Rânca în circuitul turistic.

Oficial ”Story Glamping Polovragi” și-a deschis porțile de anul acesta și așteaptă turiștii care vor să se bucure de frumusețea zonei, de liniște și aer curat în mijlocul pădurii la Polovragi. O noapte de cazare la cort costă 300 de lei.