“Am nevoie de bani. Stop.”

Unul dintre serviciile tradiţionale ale poştei române aproape a dispărut. Telegrama, acea înşiruire de câteva cuvinte, de regulă propoziţii scurte care transmiteau departe veşti mai mult sau mai puţin îmbucurătoare nu prea mai are căutare printre clienţii poştei. E drept, acesta a fost înlocuită cu un serviciu modern, numit Epost însă acesta nu este unul dintre serviciile foarte solicitate de clienţi oficiilor poştale.

În epoca telefoniei mobile şi a poştei electronice prin care gratuit şi instantaneu mesajele pot ajunge în orice colţ al lumii banala telegramă transmisă prin poşta tradiţională a devenit aproape inutilă. Mesaje gen: “Am nevoie de bani. Stop.”, “Mă căsătoresc săptămâna viitoare. Stop” sau “Bunicul e grav bolnav. Stop. veniţi urgent acasă. Stop.”, sunt deja amintire. Graţie tehnologiei, astfel de mesaje ajung mult mai repede la destinatar, astfel încât telegrama, cu menţiunile ei cunoscute în special de cei trecuţi de 30 de ani “Urgent” sau “Fulger” a dispărut din serviciile Poştei Române. “Telegrama propriu-zisă nu mai există în prezent. Aceasta a fost înlocuită cu serviciul Epost însă puţini sunt cei care apelează la acest serviciu”, afirmă Claudiu Popescu, directorul Oficiului Poştal nr.1 Târgu Jiu. Spre deosebire de vechea telegramă care ajungea în scurt timp la destinaţie şi după terminarea programului oficiilor poştale, destinatarul fiind căutat nu numai de factorul poştal ci şi de curierul telegrafic în cazul în care primul nu reuşea să îl găsească acasă, mesajele prin Epost sunt tratate ca o scrisoare recomandată. “Factorul poştal îl caută acasă pe destinatar şi în cazul în care acesta nu este găsit i se lasă un aviz prin care este înştiinţat să se prezinte la poştă iar trimiterea se face plic şi este tratată ca o scrisoare recomandată care rămâne la poştă timp de zece zile”, mai spune Claudiu Popescu.

Recomandatele şi coletele, cele mai solicitate servicii

Potrivit reprezentanţilor Oficiului Judeţean de Poştă (OJP) Gorj, cele mai solicitate servicii ale poştei sunt scrisorile recomandate şi coletele dar şi transferurile de bani îndeosebi pe plan intern. “Pentru scrisorile recomandate există certitudinea că ajung la destinaţie acestea fiind prezentate direct la ghişeu. Cele obişnuite prezintă riscul că se pot pierde sau timbrele să se desprindă şi să nu mai ajungă unde trebuie”, susţine Cristina Caragea, directorul adjunct al OJP Gorj. Potrivit acesteia, un alt serviciu foarte solicitat de clienţii poştei este cel de mesagerie care presupune trimiterea de colete poştale atât în ţară cât şi în străinătate. “Foarte multe colete sunt comandate prin Internet. Sunt mulţi clienţi care comandă produse prin Internet şi acestea le sunt trimise prin poştă fără să mai fie nevoie să meargă în localitatea respectivă să le ridice”, mai spune Cristina Caragea.

Un alt serviciu mai puţin cunoscut însă foarte util este EMS prin care se pot trimite în siguranţă documente originale în străinătate, la preţuri avantajoase.

Vizualizări: 133

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: