Băncile, obligate să-şi afişeze comisioanele pe ecran Tv

Societăţile bancare nu-şi vor mai putea induce clienţii în eroare întrucât vor fi obligate să-şi afişeze pe un ecran Tv, la loc vizibil, toate comisioanele şi dobânzile practicate. De la începutul anului şi până în prezent, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj a înregistrat un număr de 31 de reclamaţii din partea cetăţenilor care se plângeau de faptul că au fost păgubiţi de către bănci prin aplicarea unor comisioane nejustificate, neefectuarea operaţiunilor de închidere a conturilor şi solicitarea de taxe pentru eliberarea documentelor.

Societăţile financiare care îşi desfăşoară activitatea pe raza judeţului Gorj vor fi obligate să-şi afişeze comisioanele, informaţiile privind drepturile şi obligaţiile consumatorilor, dobânzile şi explicaţiile cu privire la terminologia specifică domeniului bancar pe un suport video- ecran tv, în interiorul unităţilor la loc vizibil. Aceste prevederi sunt stipulate în Ordinul nr.164, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor la data de 30 august 2011. “Potrivit actului normativ informaţiile trebuie să fie redactate clar, concis, uşor de citit şi cu caractere de aceeaşi mărime. Prezentarea informaţiilor trebuie să se facă pe întreaga suprafaţă a ecranului cu excepţia benzii scroll, la intervale de 45 de minute cu durata de 15 minute. Suportul de afişare va fi unul digital- ecran TV cu diagonala de <-xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />65 cm”, a declarat Daniela Michi, purtătorul de cuvânt al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj. 

Peste 30 de reclamaţii

În perioada 1 ianuarie - 13 septembrie 2011, la nivelul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Gorj au fost înregistrate un număr de 31 de reclamaţii prin care consumatorii reclamau societăţile bancare pentru motive precum: modificarea contractului de credit în mod unilateral de către operator bancar, lipsa notificărilor cu privire la modificarea contractului, existenţa clauzelor abuzive, încasarea de comisioane nejustificate, majorarea comisioanelor, neefectuarea operaţiunilor de închidere a conturilor, solicitarea de taxe pentru eliberarea documentelor şi refuzul efectuării operaţiunilor de refinanţare. “Reclamaţiile au fost cercetate şi soluţionate în mod favorabil pentru consumatori în proporţie de 70%, fiind dispuse măsuri de remediere a deficienţelor, de restituire a sumelor încasate fără temei legal sau de modificare a contractelor în sensul înlăturării clauzelor constatate abuzive”, a precizat Daniela Michi.

AMENZI

Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor a verificat  25 de agenţi economici în perioada 01-12 septembrie. 14 operatori au fost sancţionaţi cu amenzi în valoare totală de 77.950 lei. Agenţii economici au fost sancţionaţi din cauză că pe ambalajul băuturilor răcoritoare expuse la vânzare nu era inscripţionată data durabilităţii minimale, iar preţurile din magazine ale unor produse nu coincideau cu cele din cataloage.

Vizualizări: 126

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: