Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Bătaie de joc! Drumul expres Târgu Jiu - Craiova, amânat din nou. update: Replica CNAIR!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat vineri pe portalul de licitații publice că termenul până la care pot fi depuse oferte pentru proiectarea Drumului Expres Craiova - Târgu Jiu este de 30 mai. Asta deși termenul inițial a fost 3 mai, apoi s-a dat o erată că este 17 mai. Pe 17 mai a apărut o nouă erată, cu termenul de 30 mai, fix după alegerile europarlamentare, când probabil se va anula de tot.

Cazul acestui drum nu este unul singular. Aproape toate licitațiile CNAIR lansate anul acesta, în perioada pre-electorală, au astfel de erate. De exemplu, în cazul licitației pentru “Supervizare Drum Expres Craiova - Pitești”, termenul de 8 mai a devenit 22 mai, după care o nouă erată spune că termenul este 6 iunie.

Pentru Drumul Expres Focșani - Brăila, termenul de depunere a ofertelor a fost 6 mai, a devenit apoi 20 mai, iar o nouă erată publicată vineri arată că termenul este 3 iunie.

Și sunt zeci de astfel de exemple, în această situație fiind aproape toate lucrările promise de ministrul Tranporturilor, Răzvan Cuc, în ultimele luni, unele licitații fiind și cu șapte astfel de erate. De fapt, pentru prima dată portalul de licitații publice a fost folosit în acest an de către guvern pentru campania electorală, prin anunțarea unor licitații care, în afara amânărilor repetate, mai au un punct comun: nu există sursă de finanțare.

update: CNAIR a venit cu precizări pe care vi le prezentăm în continuare, chiar dacă nu le considerăm corecte. De exemplu, CNAIR susține că "Toate proiectele lansate în licitație publică au finanțare", în timp ce în anunțul licitației apare "Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul II al anului 2019".

TEXTUL INTEGRAL AL CNAIR:

Decalarea unor termene de depunere a ofertelor ține doar de respectarea unor proceduri legale și nu înseamnă anularea licitațiilor! Toate proiectele lansate în licitație publică au finanțare!

Pentru o corectă informare a opiniei publice precizăm că decalarea termenelor de depunere a ofertelor pentru anumite contracte destinate proiectării și execuției unor obiective de infrastructură rutieră, ține doar de respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice.

Astfel, potrivit articolului 153 din legea 98/2016, privind achizițiile publice, CNAIR este obligată să decaleze termenul limită pentru depunerea ofertelor, ori de câte ori un potențial aplicant solicită clarificări care au ca efect modificarea ori completarea documentației de atribuire, astfel încât toți operatorii economici să aibă timp suficient la dispoziție pentru a adapta ofertele la noul mod de interpretare a elementelor contractului.
În caz contrar, proiectul poate fi blocat definitiv de operatorii economici nemulțumiți, prin decizii ulterioare ale instanțelor.

Este și cazul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic destinate construcției Drumului Expres Craiova – Târgu Jiu, pentru care termenul limită de depunere a ofertelor, stabilit inițial pentru data de 3 mai 2019, a fost decalat de două ori: 17 mai, respectiv 30 mai 2019.

Din aceleași motive au fost decalate de-a lungul timpului termenele limită pentru diverse alte contractele lansate în licitație.
Trebuie să mai precizăm că toate obiectivele care fac parte din Master Planul General de Transport, sunt eligibile pentru finanțare din fonduri europene, fără excepție. Prin această se înțelege clar că există finanțarea necesară derulării lor.

CNAIR atrage atenția celor care vehiculează informații false sau insuficient fundamentate în spațiul public, că prin acest tip de abordare pot pune în pericol buna derulare a acestor proiecte, prin scăderea interesului companiilor serioase față de contractele lansate în licitație publică.

Diectorul General al CNAIR S.A., Narcis Neaga a ținut să sublinieze că toate proiectele lansate de Companie în licitație publică, inclusiv în acest an, vizează strict interesul public față de dezvoltarea infrastructurii rutiere din România și nu sunt influențate în nici un mod de derularea campaniei electorale.

“Fac apel inclusiv la anumiți reprezentanți ai mass-media să respecte deontologia profesională și să nu încerce să manipuleze opinia publică din rațiuni care nu au legătură cu atitudinea onestă specifică profesiei de jurnalist. CNAIR a lansat și va lansa permanent proiecte de infrastructură rutieră, care contribuie exclusiv la dezvoltarea economică a României și a creșterea gradului de siguranță a participantilor la traficul rutier.

Aceste proiecte sunt lansate în licitație în baza unor proceduri legale bine stabilite și nu sunt influențate de perioadele de campanie electorală”, a mai declarant Directorul General al CNAIR S.A., Narcis Neaga.

Galerie foto



Vizualizări: 3,984

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: