Beneficiile pepenelui pentru sănătate

A venit acea perioadă din an în care pepenii se găsesc peste tot în pieţe. Aceste fructe sunt delicioase şi perfecte pentru a ne răcori în zilele toride de vară.

Pepenele este un fruct răcoritor, diuretic, care potoleşte setea, este bogat în săruri minerale şi foarte săţios. Pepenele este compus în principal din apă (aproximativ 90%); săruri minerale şi vitamine. Conţine în principal potasiu, fosfor, calciu, vitamina C şi vitamina B3. Prezenţa fosforului şi a calciului face ca pepenele să fie un aliat excelent al oaselor. Totodată beta-carotenul ajută organismul să producă melanină. Pepenele are un conţinut scăzut de calorii (100 g de produs furnizează aproximativ 34 de calorii), dar, în acelaşi timp, este foarte săţios, fiind bogat în fibre.

Când mâncăm pepene e recomandat să consumăm pepene la finalul unei mese, pe post de desert. Asta deoarece zaharurile sunt eliberate mai lent şi evităm astfel creşterea rapidă a nivelului de glucoză din sânge şi insulină. Vârfurile glicemice intervin în procesul de secreţie a insulinei şi glucagonului, iar acest lucru întârzie revenirea senzaţiei de foame.

Pepenele este bogat în vitamine şi antioxidanţi. Vitaminele conţinute de pepene, precum vitamina C, pot facilita absorbţia fierului prezent în legume şi alte alimente de origine vegetală. Mai mult, pepenele este bogat în antioxidanţi care ne protejează sănătatea.

Din punctul de vedere al sănătăţii şi nutriţional, pepenele galben este mai recomandat decât cel roşu. Consumul de pepene nu este recomandat noaptea pentru că digestia noastră este mai lentă seara şi dimineaţa. Pepenele, cu conţinutul său ridicat de apă şi acid, poate perturba digestia şi duce la probleme stomacale.

Vizualizări: 1,013

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: