Chiriac (AJOFM): Vrem să știm numărul disponibilizaților CEO pe fiecare subunitate 

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Gorj așteaptă clarificări de la CE Oltenia în ceea ce privește concedierile colective pe care le va face începând cu 1 mai. Mai exact, inspectorii de muncă vor să știe câte persoane vor fi disponibilizate pe fiecare subunitate în parte. Vor să cunoască aceste aspecte pentru a putea organiza un plan de acordare a serviciilor de preconcediere. Directorul AJOFM Gorj, Romeo Chiriac, a vorbit despre disponibilizările de la CE Oltenia. 

Reporter: Ați primit notificare de la CE Oltenia privind concedierile colective. Ce urmează?

Romeo Chiriac: Luni ne-a sosit notificare privind concedierea începând cu 1 mai a unui număr de o mie de persoane, 649 de muncitori și 351 de TESA. Urmează ca în perioada următoare să primim de la Complexul Energetic Oltenia exact câte persoane sunt concediate pe fiecare subunitate în parte și, de comun acord, să organizăm un plan de acordare a serviciilor de preconcediere.

Rep.: Vă așteptați să fie agitație mare la sediul instituției?

R.C.: Așa cum am procedat în fiecare an, a fost totul bine, organizat, și o să le oferim oamenilor toate informațiile de care au nevoie și pentru a stabili un plan de preluare a dosarelor, mai ales că suntem foarte puțini și noi trebuie să acordăm și aceste servicii de preconcediere, să preluăm și dosarele pentru a le pune și în plata indemnizației de șomaj cât mai repede. În perioada următoare, după ce terminăm cu preluarea acestor dosare, încet-încet o să vină și absolvenții și tot așa. Vrem să ne ducem noi la subunitățile la care au lucrat fiecare, să nu-i chemăm pe toți la Târgu Jiu. Le vom cere să ne pună la dispoziție câte o persoană la fiecare locație să-i îndrume pe colegii noștri care merg să ofere aceste servicii.

Rep.: Ce sunt aceste servicii de preconcediere?

R.C.: Le oferim informații privind locurile de muncă vacante existente la nivel local, programele de formare profesională pe care putem să le organizăm. Chiar încercăm să identificăm ce programe putem să organizăm pentru dumnealor. Ce ar prefera, deși nu putem merge pe preferințe, important este să facem cursuri pe ceea ce se caută pe piață și unde putem să-i angajăm cât mai repede. Locurile de muncă din spațiul economic european, care sunt gestionate prin serviciul EURES. De asemenea, documentele cu care trebuie să se prezinte pentru obținerea indemnizației de șomaj. La dumnealor e un caz mai aparte fiindcă marea majoritate o să întrunească condițiile de pensionare până la 31 decembrie 2019 și din totdeauna cei care urmau să se pensioneze, vă dați seama că nu mai sau cu gândul la programe de formare profesională sau la un loc de muncă. Vor să ia indemnizația de șomaj, venitul de completare.

Vizualizări: 1,112

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Interviu:

Citește și: