Cum îți poţi găsi motivația să faci sport

Atunci când vine primăvara, vedem din ce în ce mai mulţi oamani care aleargă în parc sau merg să facă mişcare în aer liber. Sosirea primăverii poate fi o foarte bună motivaţie şi un start pentru un program care să includă şi sportul printre preocupările de zi cu zi.

Știm cu toții că sportul este sănătate și, printre alte beneficii, sportul ne face mai fericiți, ne dă energie, ne întărește sistemul imunitar, ne ajută să dormim mai bine, să ne concentrăm și să memorăm lucruri mai ușor și reduce riscul bolilor de inimă. Ar putea fi acestea suficiente motive care să ne facă să ne îndreptăm atenţia spre sport dar pentru mulţi dintre noi e mai comod sedentarismul.

Specialiștii ne recomandă să facem 10.000 de pași pe zi pentru a avea un corp sănătos dar pentru a-i face trebuie să  ne automotivăm şi iată câteva reguli prin care o putem face.

1. Transformă mișcarea în ceva distractiv. Alege ceva ce îți place: dans, înot, volei, yoga, arte marțiale sau chiar plimbare în aer liber.

2. Gândește-te de ce vrei să faci o schimbare. Fă o listă cu toate motivele pentru care vrei să faci mai multă mișcare, precum: vreau să am mai multă energie să mă joc cu cei mici, vreau să îmi stea bine hainele, vreau să am mai multă încredere în mine, vreau să îmi văd copiii și nepoții+ crescând.

3. Acceptă că există şi o zonă de mijloc şi permite-ți să greșești din când în când și nu te mai învinovăți dacă azi ai mâncat un biscuite în plus. Atitudinea extremistă, totul sau nimic, poate fi un obstacol destul de mare, pe care îl creezi singur.

4.Găsește un partener de mișcare. Împarte țelul de a te menține sănătos cu un prieten și veți fi mai puternici împreună. Vă puteți motiva reciproc și puteți organiza competiții.

5. Înscrie-te într-un grup. Fie că alegi fitness, jogging sau dans, încearcă să faci parte dintr-un grup. Uneori, motivația vine din rușinea față de alții. Nu vrei să te faci de rușine că ai lipsit de la oră, că rămâi în urmă sau că te oprești cel mai des.

Când nimic nu pare să te motiveze, dă-ți hainele jos și privește-te în oglindă. Din față, din laterale și din spate. Dacă ai kilograme pe care ar trebui să le dai jos, oglinda ți le va arăta bucuroasă.

O singură oră de alergat ne poate crește speranța de viață cu 7 ore, iar dacă facem mișcare 30 de minute pe zi, timp de 5 zile pe săptămână, ne putem prelungi viața în medie cu 3 ani.

Vizualizări: 907

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: