De ce nu trebuie să te ferești de „televizoare ieftine” în ziua de azi

Imediat după revoluție, dacă sunt printre dumneavoastră oameni care-și amintesc, era extrem de greu și extrem de scump să-ți cumperi un televizor color. A trebuit să treacă mulți ani până când globalizarea a luat și România pe sus și, coroborat cu avansul tehnologic la nivel mondial, să transforme televizoarele performante în produse accesibile pentru mai toată lumea.

Astăzi, chiar dacă încă România este tributară multelor decenii de privațiuni și cetățenii pun accent în continuare pe brand-uri, care costă, evident, mai mult, încet-încet ne apropiem de obiceiurile de consum din Occident, unde calitatea nu mai este obsesiv legată de brand-uri scumpe. Românii încă se lasă ghidați de expresia „suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine”, ceea ce, în esență, nu e neapărat un lucru rău. De ce n-ar trebui, totuși, să acordăm atât de multă atenție brandurilor mari? Cel puțin nu în toate domeniile, oricum.

Televizoare ieftine - oferte (LINK)

Prețurile mari, exagerate chiar, de multe ori, comparativ cu ceea ce primim în schimb și mai ales comparativ cu alternativele, ar trebui să fie un prim argument. Televizoarele, de exemplu. De ce nu ne mulțumim cu televizoare ieftine și trebuie să achiziționăm branduri celebre, ca LG, Samsung, Philips, chiar dacă asta înseamnă să facem eforturi financiare de multe ori și să tăiem din cheltuieli din altă parte, unde poate ar fi mai indicat să investim mai mult?

La fel ca piața de telefoane mobile cu Android, cea a televizoarelor beneficiază de o tehnologie atât de avansată, aflată la dispoziția atâtor producători, încât de multe ori un televizor așa zis ”no name” echivalează în performanțe (sau chiar poate întrece) un televizor similar de ”brand”. Cu toate acestea, costă mult mai puțin. Pentru că, în definitiv, consumatorul final, clientul, nu plătește și costul marketingului, al publicității, al brandului.

Concurența extrem de mare de pe piața televizoarelor, stimulată și de faptul că în joc au intrat și chinezii de la marile companii producătoare de device-uri electronice, precum Xiaomi sau Huawei, dar și de ușurința de a crea produse cu tehnologie aflată la îndemâna oricui, forțează producătorii producătorii să investească masiv și în segmentul low-end, în așa numitele televizoare ieftine, la fel cum o fac și în cazul telefoanelor mobile.

Televizoare ieftine: LINK

Astfel, televizoare care costă maximum 1000 de lei au ajuns să includă funcții smart, precum sistemul de operare Android. Astfel, nu mai e nevoie să plătești un preț exagerat pentru a putea face streaming de pe Netflix, Youtube, HBO Go sau Amazon Prime pe un ecran mai mare decât cel al laptopului.

Multe televizoare ieftine au, adesea, tehnologie identică sau chiar produsă de giganții din domeniu. Un televizor Horizon, de exemplu, poate avea un ecran produs de Samsung, dar mult mai ieftin, pentru că, așa cum spuneam, consumatorul nu mai trebuie să achite și costul imens al marketingului de brand. Cumperi, așadar, același produs, dar fără a mai plăti „brandul”. În afară de Horizon, care este un brand românesc, trebuie spus că mai există și alte brand-uri locale. Vortex, de exemplu, vinde mai puțin doar decât giganții LG și Samsung, fiind al treilea în topul vânzărilor. Dacă nu ar oferi televizoare ieftine, dar de calitate, nu ar fi rezistat atât de mult pe piață.

Link cu oferte TV ieftine (500-1000lei)

Astfel, televizoarele Vortex se fabrică în aceleași fabrici ca Toshiba, benefiicind de aceeași tehnologie și aceeași calitate. Prețurile Vortex sunt, însă, mult mai mici decât ale celorlalte branduri consacrate. Vestel este lider de piață în Europa, din punct de vedere al volumelor vândute, deținând peste 25% din piață.

Brand-ul Vortex este pe piața din România încă din 1998. Sub acest nume se produc nu doar televizoare, ci și aparate electrocasnice și de aer condiționat.

Astfel, chiar dacă nu ai un buget mare și vrei totuși un televizor de calitate, nu fugi de televizoare ieftine, pentru că sigur găsești produse fiabile, de calitate, și la bani mai puțini. Dacă nu ții atât de mult la „imagine”, ci la imagine, poți avea același nivel de calitate la televizoare ieftine ca la televizoarele high-end, dar la prețuri mai reduse.

Vizualizări: 887

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: