Debranşează pe alţii, dar nu îşi plătesc propriile taxe

Un control al Curţii de Conturi a scos la iveală nereguli la Aparegio şi la Edilitara. În condiţiile în care Aparegio debranşează rău-platnicii, raportul Curţii de Conturi demonstrează că însuşi furnizorul de apă şi canal face parte din această categorie, înregistrând datorii mari la plata impozitelor şi taxelor locale. Nici Edilitara nu a declarat şi achitat taxele pe clădirile şi terenurile aflate în administrare. Curtea de Conturi a imputat societăţilor Aparegio şi Edilitara, o sumă totală de aproximativ 190 de mii de lei.

 Furnizorul de apă şi canalizare a fost găsit cu o serie de nereguli de către Curtea de Conturi. În primul rând, Aparegio nu a plătit impozit şi taxe locale pentru clădirile pe care le foloseşte. Conducerea societăţii spune că nu au fost declarate clădirile unde se găsesc birourile, din motive obiective. „Este vorba de clădirile în care sunt spaţiile de birouri ale centrelor de exploatare. Sunt centre de exploatare în fiecare oraş, unele sunt spaţii neseparate de clădiri. Acestea nu ne-au fost predate de către primării, nu le-au măsurat, nu le-au dimensionat şi ca atare nu le-am putut declara. De exemplu, la Motru, avem birouri într-un cămin de nefamilişti. Noi nu am putut să plătim impozit pentru că primăria nu ne-a defalcat spaţiile noastre de restul clădirii”, a declarat Eleonora Orzan, directorul economic al Aparegio. Societatea are birouri în toate cele cinci oraşe: Târgu Jiu, Târgu Cărbuneşti, Ţicleni, Bumbeşti Jiu şi Motru.

O altă problemă semnalată de Curte de Conturi o reprezintă diminuarea nejustificată a impozitului pe profit cu suma de 10 mii de lei, datorat bugetului de stat, ca urmare a înregistrării eronate a unor cheltuieli de investiţii în conturile de cheltuieli de exploatare. „Noi am considerat anumite lucrări ca fiind revizii reparaţii şi le-am înregistrat pe cheltuială, însă Curtea de Conturi a considerat că trebuiau înregistrate pe  investiţii. Am făcut modificarea în contabilitate şi am transmis Curţii de Conturi că ne-am conformat”, spune Eleonora Orzan.

Un alt aspect prezentat în raportul Curţii de Conturi se referă la faptul că Aparegio SA a efectuat cheltuieli efective în sumă de 4 mii de lei ca urmare a consumului de carburant realizat de mijloacele de transport din parcul auto şi le-a aprobat fără existenţa documentelor justificative, care să ateste exactitatea şi realitatea sumelor plătite. „Suma respectivă a fost deja achitată la casierie de către cel vinovat. Este vorba de un şofer care a întocmit defectuos foile de parcurs”, a precizat Orzan.

 Valoarea clădirilor Edilitara, neactualizată

În situaţia neplăţii impozitelor s-a aflat şi Edilitara, societatea care asigură curăţenia la nivelul municipiului. Directorul Alexandru Zaharia spune că nu a mai fost actualizată de vreo cinci ani valoarea clădirilor. „Este vorba de impozitul neachitat, mai precis o diferenţă de impozit pentru trei obiective: sediul Salubrităţii de pe strada Siretului, această clădire rămăsese la valoarea de inventar pe care ne-a dat-o primăria, fără să mai fie actualizate de patrimoniu investiţiile făcute de Edilitara şi a trebuit recalculată perioada 2011-2016; chioşcurile din Piaţa Centrală şi spaţiul comercial, tronsonul II de pe dig, care conform legii intră la clădiri şi nu la alte spaţii”, a declarat Alexandru Zaharia, directorul Edilitara.

Diferenţa de impozit care s-a imputat societăţii Edilitara a fost de circa 55.000 de lei. „În Piaţa Centrală avem 10 chioşcuri ale noastre şi mai avem tronsonul de pe dig, unde sunt confecţiile cu comercianţii. Au fost incluse la spaţii comerciale, la clădiri, şi a trebuit să plătim impozit pe ele. Astfel, ne-a fost recalculat impozitul pe cele trei poziţii. Diferenţa de impozit pentru cele trei obiective, pe perioada 2011-2016, a fost de 55.915 lei. Impozitul a fost şi achitat către Direcţia de Taxe şi Impozite”, spune Zaharia.

Vizualizări: 1,838

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: