Drept la replică

În urma articolului publicat în ziarul „Pandurul” din data de 21.03.2018, considerăm necesar prezentarea unui drept la replică, întrucât în articolul sus-menţionat, d-nul Capotă Gigel, în calitate de manager interimar al Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu, prezintă informaţii eronate în mod tendenţios, motiv pentru care dorim o informare corectă atât a opiniei publice, cât şi a conducerii Consiliului Judeţean Gorj, în subordinea căruia se află Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu.

1. Deşi d-nul Capotă Gigel este economist de profesie şi a ocupat o lungă perioadă de timp şi funcţia de director economic (tot interimar...), suma declarată de 700 mii lei plătită anual pentru serviciile de spălătorie este aproape dublă faţă de suma reală, aceasta fiind de 396 mii lei în anul 2017, iar în anii anteriori suma este mai mică. Costul de 2,4 lei/kg de lenjerie practicat de unitatea noastră este unul din cele mai mici costuri plătite în sistemul sanitar din ţară (peste 70% din spitalele din România au externalizat acest serviciu).

2. L-am ruga pe d-nul manager interimar Capotă Gigel, care prin fişa postului atât cea actuală, cât mai ales cea anterioară, deţine astfel de date, să vă precizeze că, după ce s-a stabilit ca Spitalul Judeţean de Urgenţă Tg-Jiu să externalizeze această activitate, prima firmă care a câştigat licitaţia pentru activitatea de spălătorie, a renunţat la scurt timp din cauza faptului că nu este o activitatea profitabilă, iar firma noastră a prestat această activitate la un cost de 1,4 lei/kg, o perioadă de peste un an.

Preţul actual de 2,4 lei/kg de lenjerie reprezintă limita de funcţionare a acestei activităţi, nemaiţinând cont că pentru a desfăşura această activitate, firma noastră a trebuit să facă investiţii de peste 250 mii euro pentru extinderea capacităţii de spălare, creând în acelaşi timp şi 9 (nouă) locuri de muncă noi şi renunţând la clienţii mai mici avuţi până atunci.

3. Considerăm de mare interes ca domnul Capotă Gigel să prezinte cu celeritate opiniei publice analiza financiară prin care s-a stabilit costurile finale ale activităţii de spălătorie ce vor fi suportate de unitatea spitalicească, costuri în care obligatoriu trebuie incluse investiţiile în utilaje (aproximativ 300 de mii de euro), analiză care a stat la baza fundamentării deciziei de renunţare la externalizarea acestei activităţi.

4. Unitatea noastră a luat de mai multe ori în calcul să renunţe la această activitate, având în vedere că este o activitate fără profit, singurul argument pentru care am prelungit această activitate fiind cei 9 angajaţi care urma să fie disponibilizaţi. Acesta trebuie să fie unul dintre cele mai importante obiective pe care trebuie să şi le stabilească un bun manager, iar unitatea noastră a ţinut şi ţine la acest obiectiv, de aceea recomandăm domnului Capotă Gigel să ne prezinte realizările dumnealui în economia acestei urbe (crearea de locuri de muncă pentru locuitorii acestui oraş, plus valoarea adusă spitalului atât în calitatea de director economic interimar, cât şi în cea de manager interimar etc.).

5. Menţionăm că, deţinând o funcţie publică de conducere, fie şi interimar, de către domnul Capotă nu poate, din punct de vedere moral şi nu numai, cu ocazia diferitelor întâlniri private/nocturne, să facă afirmaţii mincinoase şi tendenţioase cu privire la profitul unităţii noastre rezultat în urma relaţiilor contractuale pe care le avem cu Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu, realitatea fiind cea prezentată mai sus.

SC Turism Parc SA Târgu Jiu

Administrator, Dumitru Brăilă

Vizualizări: 415

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: