Managementul privat la spital, un proiect eşuat

Managerul privat al Spitalului Judeţean a fost convocat ieri la şedinţa Consiliului Judeţean pentru a prezenta raportul de activitate. Cristian Vlădoianu nu a venit în faţa consilierilor pe motivul că încă se mai află în concediu, locul său fiind ţinut de Nicoleta Manu. Raportul în care a fost prezentată activitatea firmei Tetraedru Medical Consulting a fost considerat de către consilieri, ca fiind „o jucărie”.

Nicoleta Manu, reprezentanta firmei Tetraedru Medical Consulting, a fost luată la rost de către consilierii judeţeni din cauza unui raport de activitate ce trebuia a fi prezentat de către Cristian Vlădoianu. Raportul cerut de aleşii judeţului trebuia să reflecte balanţa dintre venituri şi cheltuieli, de la începutul anului şi până în prezent.

O mare parte a consilierilor judeţeni sunt convinşi că managementul privat implementat la Spitalul Judeţean Târgu Jiu nu şi-a dovedit eficienţa, iar problemele celei mai importante unităţi sanitare din Gorj persistă. Fostul director al spitalului Gheorghe Neaţă, consilier judeţean PP-DD, consideră că unele probleme sunt cauzate de lipsa de comunicare dintre medici şi conducerea unităţii. „Cea mai importantă problemă a Spitalului Judeţean o reprezintă achiziţionarea de medicamente. Sperăm să nu mai apară distorsiuni în aplicarea tratamentului. Mergem trei zile cu un tratament, medicul spune la vizită că trebuia continuat cu acelaşi tratament, dar asistenta vine şi anunţă că nu mai există medicamentele respective în stoc. Problema personalului insuficient încă persistă chiar dacă aţi spus că aţi rezolvat-o prin detaşarea mai multor cadre medicale. Toate problemele se rezumă la bani, dar dacă avem medicamente şi personal, restul cum că lenjeria e deteriorată, mâncarea e mai proastă pot fi trecute cu vederea”, a declarat Gheorghe Neaţă.

Măsuri aberante luate pentru reducerea cheltuielilor

Nicoleta Manu spune că va trece prin fiecare secţie pentru a sta de vorbă cu medicii. „Lipsa de medicamente a venit din cauza lipsei de comunicare dintre departamente. Pe viitor, vrem să implementăm un sistem informatic online cu ajutorul căruia partea de achiziţii va vedea cu mai mult timp înainte când se epuizează stocul de medicamente”, a menţionat Nicoleta Manu.

Potrivit raportului prezentat consilierilor, costul mediu pe zi de spitalizare în primele 9 luni ale anului 2013 este mai mare decât în anul 2012 ajungând la aproximativ 220 de lei, motivul constituindu-l reîntregirea salariilor şi creşterea costului la utilităţi. Măsurile luate de managerul privat pentru reducerea cheltuielilor au fost contestate de către consilieri. „În condiţiile în care 80% din bugetul alocat Spitalului Judeţean reprezintă cheltuieli salariale, pentru medicamente rămân foarte puţini bani. Spuneţi că veţi reduce cheltuielile, dar nu spuneţi cum veţi face acest lucru. Din punctul meu de vedere, acest raport financiar este o jucărie”, spune Dan Vâlceanu, consilier PDL.

Tot din cauza raportului de activitate prezentat de managerul privat s-a revoltat şi Dragoş Păsărin, consilier PNL. „Mi-ar fi plăcut ca această raportare şi schemă grafică să reprezinte o comparaţie între ceea a existat şi ceea ce există acum la Spitalul Judeţean pentru a vedea dacă au existat creşteri sau scăderi de venituri şi cheltuieli. Obiectivele propuse de dumneavoastră pentru viitor sunt înşirate frumos aici, dar nu aveţi nici un termen stipulat pentru realizarea lor”, a precizat Dragoş Păsărin.

La rândul său, consilierul Gheorghe Novac a cerut preşedintelui Consiliului Judeţean să spună cât costă managementul privat în comparaţie cu managementul de stat care a existat dintotdeauna la Spitalul Judeţean. Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean, a refuzat să dea cifre. „Comisiile de specialitate ştiu cât costă managementul privat, cam tot aceeaşi sumă care se plătea şi pentru managementul de stat. Eu, mi-am asumat responsabilitatea şi cred că suntem pe drumul cel bun, însă e nevoie de transparenţă decizională”, a declarat Ion Călinoiu.

Vizualizări: 183

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: