Managerii spitalelor caută bani de salarii, ministerul anunţă concedieri

Managerii spitalelor din Gorj caută resurse de finanţare pentru a-şi putea păstra personalul şi numărul de paturi alocat. Asta după ce ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, i-a anunţat, în urmă cu două zile, în cadrul unei videoconferinţe că rectificarea bugetară din septembrie nu va acoperi finanţarea unităţilor medicale. Managerii spun că nu vor semna nici o hârtie prin care să accepte reducerea numărului de posturi, întrucât, în momentul de faţă, activitatea din spitale este îngreunată din cauza deficitului de personal.

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, a transmis managerilor de spitale că rectificarea bugetară din luna septembrie nu va putea acoperi cheltuielile medicale. Ca atare, directorii de unităţilor spitaliceşti vor trebui să găsească resurse de finanţare pentru a-şi putea păstra angajaţii şi numărul de paturi alocat. Managerii spun că nu vor accepta reducerea numărului de posturi din cauză că activitatea medicală este şi aşa destul de îngreunată din cauza deficitului de personal. „La Spitalul Târgu Cărbuneşti nu vor exista reduceri de personal. În momentul de faţă, şefii de secţii se plâng de faptul că nu au oameni suficienţi, dată fiind şi perioada de concedii. Cadrele medicale sunt nevoite să stea la serviciu peste program, deşi nu sunt plătite pentru orele suplimentare. La ora actuală avem 310 angajaţi, respectiv 25 de rezidenţi şi 9 cadre medicale, plătite de minister pe diferite programe. Unii dintre rezidenţi vor fi din toamnă medici specialişti la dermatologie, oftalmologie şi medicină internă”, a declarat Constantin Târziu, managerul Spitalului Târgu Cărbuneşti.

Acesta a mai precizat că are proiecte prin care veniturile spitalului vor creşte substanţial. Unul dintre aceste a fost deja pus în aplicare în urmă cu aproximativ două luni, când în incinta unităţii spitaliceşti s-a deschis un restaurant. „Căutăm soluţii pentru a ne creşte veniturile. În urmă cu aproximativ două luni am deschis un restaurant în incinta spitalului. În iunie, acesta ne-a adus un profit de 37 de milioane de lei vechi, iar pe iulie ne aşteptăm să depăşim 50 de milioane de lei vechi”, a menţionat Constantin Târziu.

Bani din închiriere de spaţii

Şi conducerea Spitalului Judeţean Târgu Jiu a găsit soluţii pentru a aduce venituri în plus. Astfel, a scos la închiriat câteva spaţii în diferite locaţii ale celor trei unităţi, unde vor putea funcţiona magazine fără a se comercializa băuturi alcoolice.

Potrivit managerului Cristian Vlădoianu, deocamdată, Spitalul Judeţean Târgu Jiu se încadrează în buget. „S-a tras un semnal de alarmă privind posibilele probleme care pot apărea în ceea ce priveşte finanţarea pe 2013 şi pe 2014, insistându-se pe urgentarea măsurilor de eficientizare a spitalelor. Vorbim aici de concentrarea pacienţilor spre zona de asistenţă prespitalicească în dauna unităţilor spitaliceşti. În momentul de faţă, la nivelul Spitalului Judeţean Târgu Jiu nu sunt probleme, ne încadrăm în buget şi reuşim să ne acoperim cheltuielile”, a menţionat Cristian Vlădoianu.

Redistribuirea paturilor neocupate, o soluţie

Eufimia Dumitrescu, managerul spitalului de la Novaci, spune că o soluţie pentru a putea depăşi problemele financiare o reprezintă redistribuirea paturilor de la secţiile care nu sunt ocupate la capacitate maximă. „În cazul în care unităţile sanitare nu-şi pot acoperi cheltuielile de personal, ori au depăşit foarte mult aceste cheltuieli, media este undeva la 75%, se vor lua măsuri de restructurare. O altă măsură ar fi redistribuirea paturilor de la secţiile neocupate la capacitate maximă, mai ales de la secţiile chirurgicale”.     

Cheltuieli minime la Spitalul Dobriţa

Tiberiu Tătaru, managerul spitalului de la Dobriţa, spune că autofinanţarea este imposibil de realizat. „Avem o poziţie geografică deficitară, la 22 de kilometri de Târgu Jiu, care nu ne permite să ne autofinanţăm. Ne bazăm pe contractul cu CAS-ul, iar atât timp cât cheltuielile vor fi decontate la timp nu vor exista probleme. Dacă Spitalul Judeţean Târgu Jiu poate obţine venituri din închiriere de spaţii, la noi nu se poate pune această problemă întrucât agenţii comerciali din zonă nu sunt interesaţi de acest lucru. Noi avem salina, dar o şedinţă costă doar 8 lei, iar suma încasată de aici este nesemnificativă în raport cu cheltuielile de funcţionare ale spitalului”, a declarat Tiberiu Tătaru.

Acesta a mai precizat că nu va semna niciodată vreo hârtie ce va viza reducerea numărul de personal. „La spitalul de la Dobriţa s-au redus cheltuielile la maxim pe toate palierele posibile. Din acest punct de vedere nu se mai poate face nimic. Toate paturile sunt ocupate la capacitate maximă şi nu avem posibilitate de redistribuire. În ceea ce reducerea de personal, în calitate de manager, nu voi semna niciodată vreo hârtie prin care să fie disponibilizat vreun angajat. Avem nevoie de personal pentru a putea funcţiona”, spune Tiberiu Tătaru.

Vizualizări: 122

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: