Primăria Târgu Jiu, taxă zero pentru „piramidele lui Ponta”

PSD nu plăteşte taxă primăriei Târgu Jiu, pentru amplasarea celor două construcţii publicitare gigant pe domeniul public. Aurel Popescu, preşedinte PSD Târgu Jiu şi viceprimar al municipiului, spune că partidul are acordul primăriei pentru amplasarea gratuită a prismelor înalte de peste şase metri. Popescu spune că şi alte partide ar fi beneficiat de spaţii gratuite, dacă ar fi cerut. La rândul lui, Florin Cârciumaru – preşedinte al PSD Gorj şi primar de Târgu Jiu – a spus că ilegalităţile nu sunt chiar aşa de mari în ceea ce priveşte amplasarea „celor două piramide”. În fapt este vorba de două construcţii metalice în formă de prismă triunghiulară, pe care sunt întinse bannere cu Victor Ponta. O altă problemă este legată de faptul că pe bannere nu scrie numele firmei producătoare, deşi menţiunea este obligatorie.

Florin Cârciumaru şi Aurel Popescu conduc atât PSD, cât şi primăria Târgu Jiu. Astfel, Partidului Social Democrat nu i-a fost deloc greu să amplaseze în centrul municipiului două prisme de mari dimensiuni, construite pe schelet metalic, pentru promovarea candidaturii lui Victor Ponta. Interesant este că primăria condusă de Cârciumaru nu percepe nicio taxă de la partidul condus de Cârciumaru pentru folosirea domeniului public. „Eu consider că nu am săvârşit ilegalităţi aşa de mari. Voi analiza şi dacă Organizaţia PSD Gorj nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru amplasarea celor două piramide, normal că vor fi ridicate, dar din precizările făcute de viceprimarul Aurel Popescu, în calitate de preşedinte al organizaţiei municipale, am înţeles că dânsul deţine toate formele locale pentru cele două piramide”, a spus primarul Cârciumaru, în fapt fiind vorba de două prisme, amplasate lângă Colegiul „Tudor Vladimirescu” şi Banca Transilvania.

Viceprimar: Toate partidele au nevoie de publicitate electorală

Autorităţile locale din Târgu Jiu spun că aceste spaţii publice folosite de PSD pentru a promova candidatul la alegerile prezidenţiale sunt date în baza unei solicitări făcute la primărie şi pentru care primăria a dat un acord în baza unor verificări. Viceprimarul Aurel Popescu spune că procedura se aplică pentru toate formaţiunile politice care depun o solicitare în acest sens. „Toate partidele, alianţele politice sau toţi candidaţii independenţi pentru a-şi face campanie electorală au nevoie şi de publicitate electorală. Pentru afişaj sau pentru folosirea stâlpilor, spaţiului public sau alte locaţii, trebuie să facă o solicitare către primăria municipiului Târgu Jiu. În baza solicitării, în funcţie de locaţie, dacă este permis după lege, se dă acordul pentru afişarea în acele spaţii a unor bannere, a unor mashuri, a unor prisme de genul acesta, mai mare, a corturilor pe care le folosesc multe alianţe politice sau partide politice în campania electorală. Odată obţinut acest acord, aceştia pot să folosească spaţiul respectiv pentru a-şi face campanie şi a face publicitate electorală”, a declarat Aurel Popescu, viceprimarul municipiului Târgu Jiu.

Administraţia locală nu percepe vreo taxă. PSD nu plăteşte nici măcar stricăciunile, deşi au fost date mai multe găuri în trotuar pentru ancorarea construcţiilor. „PSD plăteşte la primărie atât cât plătesc şi celelalte partide. Nimic! Nu s-a perceput niciodată o taxă pentru acele lucruri, este ceva similar cu un cort pentru o anumită acţiune prin care să se facă publicitate gratuită unui eveniment”, a precizat Aurel Popescu.

PSD riscă amenzi de 25.000 de lei

Materialele de propagandă ale PSD nu respectă legea. Pe fiecare material electoral trebuie menţionată denumirea operatorului economic care l-a realizat. Aşa cum reiese din materiale afişate de PSD la nivelul municipiului Târgu Jiu, acest detaliu lipseşte cu desăvârşire. Această obligaţie este menţionată în Legea 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, la articolul 29, alineatul 2: “Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz; b) denumirea operatorului economic care le-a realizat”.

Încălcarea acestor prevederi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 5.000 şi 25.000 lei, conform Legii finanţării partidelor şi campaniei electorale.  

De exemplu, pe bannerul lui  Klaus Iohannis din zona CNTV, scrie atât firma care l-a tipărit, cât şi faptul că ACL a dat comanda.

Vizualizări: 151

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: