REVOLTĂ: Milioane de euro şi 7 ani în care s-a mimat reabilitarea DN 66

Drumul Naţional 66 este în continuare plin de gropi pe porţiunea Rovinari – Târgu Jiu – Bumbeşti Jiu, deşi s-au cheltuit milioane de euro în cei şapte ani de când este în reabilitare. Sau mai bine zis de când se mimează reabilitarea, după cum a susţinut ieri preşedintele Partidului Forţa Civică Gorj, Ion Săvoiu, într-o scrisoare deschisă adresată premierului Ponta, ministrului Transporturilor Dan Şova, directorului CNADNR Narcis Neaga şi prefectului de Gorj Alin Văcaru. Potrivit contractului, reabilitarea DN66 ar trebui finalizată până în iunie 2014. Ion Săvoiu a parcurs în ultimele zile drumul Rovinari – Bumbeşti Jiu şi a constatat că autorităţile mint când spun că lucrările de reabilitare sunt în toi.

 „Reabilitarea DN66 – şapte ani de batjocorire a gorjenilor!” este tema Scrisorii deschise adresate de preşedintele Partidului Forţa Civică Gorj, Ion Săvoiu, celor patru autorităţi locale şi centrale. „Cu aproape șapte ani în urmă, la 10 august 2007, au început – scriptic - lucrările de reabilitare a DN 66, pe porțiunea Rovinari – Bumbești Jiu.  În acești șapte ani, nu s-a reabilitat mai mult de 1-2% din  drum, dar statul român a plătit, deja, mai multe milioane de euro firmelor ce au executat, mai degrabă teoretic, reabilitarea acestei căi rutiere”, se arată în scrisoarea deschisă semnată de Ion Săvoiu.

Lucrările cu termen de finalizare luna iunie bat pasul pe loc

Potrivit SEAP, Asocierea Comsa SAU – Corporate Management Solution SRL are termen 18 luni pentru finalizarea lucrării, de la data de adjudecare a licitaţiei, 21.12.2012. Asta înseamnă că în luna iunie a acestui an autorităţile ar trebui să taie panglica, dar drumul este în continuare plin de gropi, iar constructorii lipsesc, deşi vremea este propice de cel puţin o săptămână. Suma pe care o primeşte constructorul este de aproape 118 milioane de lei fără TVA, o mare parte fiind încasată în avans.

Faptul că firma constructoare doar se face că lucrează a fost constatat de Ion Săvoiu la faţa locului. „Cu doar câteva luni înainte de expirarea termenului – limită de finalizare a reabilitării, conducerea Partidului Forța Civică – filiala Gorj constată cu îngrijorare că pe porțiunea de drum respectivă nu se lucrează și că nici nu se fac demersuri pentru începerea efectivă a reabilitării DN 66. Pe 12 martie a.c., m-am deplasat de la Rovinari la Bumbești Jiu, constatând gradul avansat de deteriorare a carosabilului și faptul că nici măcar nu se fac demersuri de organizare de șantier. În acest context, sunt inexplicabile declarațiile publice repetate ale președintelui Consiliului Județean Gorj, Ion Călinoiu, și ale altor autorități, conform cărora pe porțiunea Rovinari – Bumbești Jiu se lucrează încă din 20 februarie a.c. și mare parte din lucrări vor fi finalizate în termenul legal”, a spus preşedintele PFC Gorj, Ion Săvoiu.

dn_66_savoiu_3

COMPLICITATE

Potrivit lui Ion Săvoiu, „gorjenii s-au edificat, în acești șapte ani în care s-a mimat reabilitarea DN 66, că între unele autorități și firmele executante există, fără îndoială, o complicitate cel puțin curioasă și tot felul de legături subterane ce dăunează grav intereselor și nevoilor firești ale județului și ale locuitorilor săi, de a avea o infrastructură decentă, care să ofere siguranță și confort”.

PRECEDENT

Firma Comsa SAU nu este prima care primeşte milioane de euro fără să facă mare lucru. Lucrarea de reabilitare a DN 66 Rovinari – Bumbeşti Jiu a fost scoasă la licitaţie şi în luna august a anului 2007 şi câştigată de firma maghiară Vegyepszer Internaţional Ltd. pentru suma de 25,7 milioane de euro. Deşi au efectuat mai puţin de 5% din lucrări, ungurii au încasat milioane de euro, după care a fost reziliat contractul. 

Săvoiu: Documentele trebuie făcute publice

Preşedintele Partidului Forţa Civică Gorj, Ion Săvoiu, a cerut în Scrisoarea deschisă ca autorităţile statului să facă publice următoarele documente, date și informații referitoare la reabilitarea DN 66, pe porțiunea Rovinari – Bumbești Jiu:

-         contractul semnat, în 2007, de CNADNR cu VEGYEPSZER INTERNATIONAL LTD;

-         actele prin care s-a reziliat, în 2011, contractul cu VEGYEPSZER INTERNATIONAL LTD;

-         care este suma totală plătită către VEGYEPSZER INTERNATIONAL LTD și care au fost lucrările efective realizate de acea firmă pe tronsonul Rovinari – Bumbești Jiu;

-         contractul semnat, în 2012, de CNADNR cu asocierea COMSA S.A.U. și CORPORATE MANAGEMENT S.R.L., împreună cu toate anexele lui;

-         toată corespondența purtată de  CNADNR cu asocierea COMSA S.A.U. și CORPORATE MANAGEMENT S.R.L., ulterior semnării contractului;

-         graficul de lucrări convenit inițial cu asocierea COMSA S.A.U. și CORPORATE MANAGEMENT S.R.L.;

-         graficul de lucrări actual;

-         care este suma totală plătită, până în prezent, către asocierea COMSA S.A.U. și CORPORATE MANAGEMENT S.R.L., și care au fost lucrările efective realizate de această asociere pe tronsonul Rovinari – Bumbești Jiu;

-         toate acordurile de subcontractare semnate de asocierea COMSA S.A.U. și CORPORATE MANAGEMENT S.R.L., în legătură cu reabilitarea DN 66, pe porțiunea Rovinari – Bumbești Jiu;

-         contractul de consultanță încheiat cu HYDER CONSULTING LTD, în vigoare la momentul actual;

-         în ce condiții finanțează Banca Europeană de Investiții aceste lucrări (valoare credit, durată, dobândă, termene de cheltuire a finanțării alocate).

Vizualizări: 185

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: