Şedinţa AGA pentru stabilirea conducerii UATAA Motru, amânată

Consilierii locali din Motru care reprezintă Adunarea Generală a Acţionarilor de la Uzina de Termoficare din Motru nu s-au mai întrunit ieri, aşa cum se stabilise iniţial, pentru a alege noul consiliul de administraţie al unităţii. Conducerea UATAA motivează amânarea şedinţei ca urmare a nerespectării termenului de 15 zile de la întrunirea actualului consiliu de administraţie.

Şedinţa AGA era stabilită pentru joi, 26 septembrie, însă a fost amânată pe motiv că nu s-a respectat termenul legal de la luarea la cunoştinţă a actualului consiliu de administraţie în privinţa candidaturilor până la convocarea adunării generale a acţionarilor. O dată certă nu s-a stabilit deocamdată pentru reluarea şedinţei. Cert este că, actualul consiliul de administraţie s-a întrunit în data de 25 septembrie, ca atare, se poate discuta de o şedinţă a acţionarilor abia după data de 10 octombrie. De obicei astfel de adunări ale acţionarilor au loc în aceeaşi zi cu şedinţele de consiliu local de la Motru, dat fiind faptul că AGA este compusă în mare parte de consilierii locali. Acest lucru poate conduce la o amânare la decizie până spre sfârşitul lunii. „S-a amânat convocarea AGA. Comisia de selecţie a verificat dosarele, consiliul de administraţie s-a întrunit, a decis că toate cele şapte candidaturi merg în AGA, au luat la cunoştinţă, am prezentat raportul nostru, dosarele, s-a verificat.  De la întâlnirea consiliului de administraţie şi până la şedinţa AGA trebuie să treacă 15 zile timp în care facem convocatorul, ducem fiecărui membru din AGA întreaga documentaţie, fiecare se documentează, citeşte legea şi hotărăşte în cunoştinţă de cauză. Luna viitoare se va vota componenţa consiliului de administraţie, cei cinci. Nu s-a stabilit o dată, urmează să ne întâlnim, să discutăm. AGA se convoacă fie printr-o scrisoare poştală recomandată fie personal pe bază de convocator şi semnătură”, a spus Eugen Corcoaţă, directorul UATAA Motru, membru al comisiei de selecţie şi candidat în cadrul noului CA.    

Suspiciuni

Există diverse suspiciuni în cea ce priveşte alegerea noului consiliu de administraţie de la UATAA Motru, în special în ceea ce priveşte organizarea selecţiei dosarelor. Sunt voci care spun că cei de la UATAA nu au pe site modele de documente ce trebuiesc completate în vederea participării la depunerea candidaturii. Eugen Corcoaţă spune că tot procesul a fost unul transparent şi cei care au avut nevoie de informaţii au putut să solicite clarificări la unitate. „Pe sait este anunţul şi acolo sunt condiţiile, atribuţiile, criteriile de selecţie şi documente care trebuie depuse. Ce suntem în clasa a IX-a? Trebuie să facă o cerere de înscriere, o ofertă tehnică. Ce experienţă are, ce studii are, copie a actului de identitate, nu e vorba de model, CV-ul, toată lumea ştie să-l facă şi o declaraţie pe propria răspundere în care spune că nu se află într-o situaţie de incompatibilitate şi conflict de interese. Pentru detalii putea oricine să ne întrebe pentru că a fost o comisie care am oferit toate aceste date, cele şapte dosare s-au depus, şapte dosare au documentele necesare. N-am respins niciun dosar. Nu a venit nimeni să ne întrebe şi să nu lămurim pe cineva”, a mai spus Eugen Corcoaţă.

Indemnizaţii mai mari pentru membrii CA

Adunarea Generală a Acţionarilor va decide la următoarea întrunire şi remuneraţia care o vor primii cei cinci care vor conduce consiliul de administraţie în următorii patru ani. În prezent un membru beneficiază de 1% din salariul directorului general, adică undeva la 40 de lei de membru. Conform noilor prevederi ale ordonanţei 109/2011, remuneraţia acestora poate fi majorată. Conducerea UATAA spune că se va discuta şi despre o majorare, însă un membru nu va primi mai mult decât primeşte în momentul de faţă un consilier local.

Vizualizări: 141

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: