Sfaturi utile pentru a te lăsa de fumat

Nu există o reţetă universală pentru a renunţa la fumat, dar dacă urmezi anumite sfaturi poţi reuşi. Unii s-au trezit într-o zi şi au spus: de azi nu mai fumez şi au reuşit. Alţii au reuşit să se lase de fumat în momentul în care au trăit un şoc.

Femeile se lasă cel mai uşor de fumat în momentul în care află că sunt însărcinate sau se hotărăsc să devină mame. Alţii se lasă de fumat în momentul în care află că suferă de o boală gravă, alţii se ajută de trucuri precum ţigara electronică (contestată de unii specialişti), de plasturi ori după ce citesc manuale motivaţionale. Alţii fac psihoterapie sau alte feluri de terapie motivaţională.

Fumatul este un comportament repetat de nenumărate ori, timp de luni, ani, poate chiar zeci de ani. Prin urmare, fiecare fumător obţine nişte beneficii secundare, adică îşi satisface prin fumat câteva nevoi importante, pe unele le poate conştientiza, dar altele rămân necunoscute. Acesta şi este motivul pentru care unii fumători reuşesc să renunţe la fumat din prima încercare, iar alţii efectiv se luptă cu sine încercând să devină nefumători. Şi totuşi, ce este de făcut atunci când după numeroase încercări fumătorul ajunge la concluzia că este “prea slab” pentru a scăpa de acest viciu ce îi va afecta în timp sănătatea organelor interne, aspectul pielii etc.

Este important ca fumatul să fie înlocuit cu alte comportamente, mai sănătoase, care vor satisface toate acele beneficii secundare. Cu alte cuvinte, insuccesul este legat mai degrabă de o mobilizare ineficient canalizată, decât de slăbiciune. Simpla dorinţă de a renunţa la fumat e o dovadă de putere interioară.

În concluzie, primul pas este cel mai important: stabiliţi cu exactitate de ce anume vreţi să renunţaţi la fumat. Pentru o sănătate mai bună, pentru a face economii, pentru a concepe un copil sau pentru a vă simţi mai puternic. Apoi amintiţi-vă cum eraţi în perioada în care încă nu cunoşteaţi gustul tutunului. Nu vă refugiaţi în mâncare şi înconjuraţi-vă de oameni pozitivi sau practicaţi un sport nou. Priviţi-vă în oglindă şi repetaţi: sunt puternic(ă)! Nu vă sfiiţi să cereţi ajutor specializat.

Vizualizări: 903

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Sănătate:

Citește și: