Şi gaii se împuşcă, nu-i aşa?

Probabil ştiţi scandalul iscat după ce mai multe localităţi din ţară au fost împânzite cu un print arătând un bebeluş ce poartă la mână o etichetă pe care scrie ”homosexual”. Mesajul (poate prea subtil pentru marea masă a cetăţenilor care privesc afişul – şi aici ar fi prima problemă a campaniei, deşi nu cea mai gravă) este suficient de explicit: homosexualitatea nu este o boală sau o alegere, ci o orientare căpătată involuntar, din naştere. Ca anti-homofob, mi-ar plăcea să cred că, într-adevăr, homosexualitatea e ceva cu care te naşti. Din păcate, ştiinţa nu a reuşit, până acum, decât să spună că naşterea unui făt de sex masculin cu mai puţini hormoni masculini şi mai mulţi feminini favorizează homosexualitatea, la maturitate. Prima mare greşeală, deci, este folosirea unui bebeluş într-o campanie ce vizează obiceiuri de natură sexual-emoţională ale oamenilor mari. A doua greşeală este că însuşi faptul ştiinţific pe care ar trebui să se bazeze o asemenea campanie nu este demonstrat, sau cel puţin nu încă.

Aici mi-aş permite să-l citez un pic pe Andrei Pleşu (Grasul, cum îi mai zic eu când mai ieşim la bere): ”Un nou-născut e un agregat de virtualităţi. Nu se poate anticipa, în  mod riguros, asupra însuşirilor, caracterului şi destinului lui. Va fi frumos? Va fi inteligent? Va fi harnic? Va fi înalt, gras, melancolic, vicios, cumsecade, bisericos, criminal? Nu se poate spune. Prea multe determinări conjuncturale, prea multe accidente biografice, prea multe influenţe exterioare vor intra în joc pentru a defini un portret global.” Hai că le zice bine Andruşca! Într-adevăr, orientarea sexuală a nou-născutului este ultimul lucru de care trebuie să ne îngrijim.

Tot Pleşu spune că un astfel de afiş le face un mare deserviciu homosexualilor, tocmai pentru că, prin vâlva iscată, are darul de a întoarce opinia publică împotriva gay-ilor. Nu că România ar fi fost până acum o ţară extrem de liberală din acest punct de vedere şi acum s-a schimbat viziunea cetăţenilor. Nu. Dincolo de eroarea de mesaj şi aparenta dovadă de lipsă de inteligenţă a creatorilor campaniei, România rămâne aceeaşi ţară pe care educaţia precară şi prejudecăţile lipsite de orice nuanţe au adus-o înapoi cu câteva decenii, faţă de lumea civilizată.

Vizualizări: 121

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Editorial:

Citește și: