Soarta a sute de salariați, în pixul unui ministru USR

Soarta a sute de salariați de la Avioane Craiova depinde de o decizie a ministrului Apărării, Ionuț Moșteanu.
Victor Peţa, preşedintele Sindicatului Liber din Avioane Craiova, solicită ministrului Apărării, Ionuţ Moşteanu, să intervină pentru a evita penalizările impuse societății din cauza întârzierilor în modernizarea avioanelor IAR 99, folosite pentru pregătirea piloţilor de F-16.
„Aceste penalităţi ar fi o sumă foarte mare pentru Avioane Craiova, care ar zădărnici toate eforturile noastre din ultimii ani. Am intra într-o incapacitate de a finaliza toate programele: modernizarea celor 10 IAR 99 Standard și a celorlalte 10 IAR 99 Şoim. Și toate acestea din cauza unor circumstanțe obiective – pandemia de COVID, războiul din Ucraina și situația din Israel”, a declarat Peţa pentru Agerpres.
Liderul sindical a explicat că societatea a demarat imediat procedurile legale după semnarea contractului cu MApN, desemnând Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Aerospaţială (INCAS) drept proiectant și firma Elbit Systems din Israel ca furnizor de echipamente de bord.
„Contractul cu INCAS a fost semnat în noiembrie 2020, cel cu Elbit în decembrie 2020, în plină pandemie. Primele probleme au apărut cu INCAS, care nu a putut livra documentația completă la timp. Apoi, echipamentele de la Elbit au întârziat din cauza războiului din Ucraina și a întârzierilor de la fabrica Honeywell din SUA. Au fost necesare intervenții la nivel guvernamental pentru a primi echipamentele”, a explicat Peţa.
În prezent, cinci avioane au fost finalizate la sfârșitul anului trecut și au deja 150 de ore de zbor, însă nu sunt omologate din cauza întârzierii softului furnizat de Elbit. „Promisiunea este că pe 15 septembrie vom primi varianta finală a softului și vom putea livra primele cinci avioane. Avioanele 6 și 7 sunt aproape finalizate, iar lucrările pentru 8 și 9 sunt avansate. Avionul 10 va rămâne la Școala de la Bobocu până la expirarea resursei de zbor”, a detaliat liderul sindical.
Peţa avertizează că penalizarea societății ar bloca și alte proiecte majore, inclusiv acordul recent cu grupul italian Leonardo SpA pentru modernizarea a 5 avioane Spartan și planurile de a construi un centru regional de modernizare pentru Europa de Sud-Est.
„Avioane Craiova a trecut de la pierderi la profit în ultimii trei ani și este singura firmă capabilă să modernizeze IAR 99 Şoim și IAR 99 Standard. Penalizările ne-ar compromite activitatea și programul de înzestrare al Forțelor Aeriene Române”, a conchis Victor Peţa.
Vizualizări: 1,274
Distribuie Trimite pe WhatsApp