Trafic greu în Târgu Jiu? Ce soluții au Caragea, Popescu, Romanescu și Grădinaru

“Ce veți face pentru fluidizarea traficului rutier în Târgu Jiu? Ar fi interesant de aflat și câteva măsuri punctuale, pentru anumite zone din oraș unde ați constatat că sunt probleme”, este întrebarea ziarului Pandurul la care au răspuns patru dintre candidați.

Răspunsul lui Viorel Caragea, candidat independent

Traficul rutier în Tg-Jiu constituie în acest moment o mare problemă.

Lipsa undei verzi pe relațiile Calea București-Unirii-Calea Severinului, Ecaterina Teodoroiu, Constantin Brâncuși, Victoria, Republicii precum și a lipsei de parcări în zona centrală și la cele două mari piețe, în jurul  școlilor, spitalelor și a instituțiilor publice, stare proastă a străzilor, semnalizarea necorespunzătoare constituie principalii indicatori de acțiune în vederea asigurării unei fluențe normale a traficului.

Începerea activităților de proiectare și bugetare a două pasaje peste calea ferată în zona 9 Mai-Ana Ipătescu și Obreja, având în vedere starea precară a pasarelei de pe str. Unirii constituie o prioritate.

Strada Victoriei, sens unic de la intersecția cu Unirii până la zona Abator cu revenire pe străzile 14 Octombrie și 8 Mai, cu interzicerea opririi pe aceste străzi, este în acest moment o urgență.

Strada Popa Șapcă sens unic pe două benzi. Strada Genevei, sens unic pe două benzi. Acestea pot debloca traficul în zona centrală.

Amenajarea stațiilor de troleibuze și autobuze în afara părții carosabile, stațiile de taxi să nu mai ocupe din parțile carosabile (ex: în cele două capete ale străzii Victoria în zona interzisă).

Exproprierea celor 3 case de pe strada Eroilor și amenajarea unei parcări pentru Universitatea Constantin Brâncuși, Colegiul Național ,,Tudor Vladimirescu” și Școala Constantin Săvoiu și a celor două terenuri libere de la intersecțiile cu strada Geneva pentru amenajarea unor parcări supraterane care să deservească Spitalul De Urgență, Palatul de Justiție, Parchetul Județean, Muzeul Județean și Școala Generală Alexandru Ștefulescu.

Reprofilarea Bulevardului Ecaterina Teodoroiu pentru a se putea circula pe doua benzi pe sens prin reducerea scuarului din mijloc și a trotuarului, amenajarea de piste de biciclete de la Iezureni până în zona centrală. Obligarea complexului Păltiniș să-și amenajeze parcare în spate.

Identificarea în fiecare zonă rezidențială de terenuri și construcția de parcări supraterane astfel încât în jurul blocului să fie redat spațiul verde distrus cu parcările de reședință.

Mutarea de la Prefectură a tuturor serviciilor la care se deplasează un număr numeros, în clădirea fostului C.E.T.

Parcare supraterană la Piața Centrală, inclusiv pentru autocarele care vin cu turiști la operele lui Constantin Brâncuși.

Eliminarea punctelor de conflict (virare la stânga, treceri de pietoni etc.) din zonele de aglomerație, cu reconfigurarea acestora și montarea de semafoare inteligente la toate trecerile de pietoni, desființarea parcărilor cu plată de pe bulevarde și zona centrală.

Amenajarea de piste de biciclete și trotuare în toate cartierele mărginașe și de drumuri laterale pentru căruțe și utilaje agricole.

Discuții permanente cu taximetriștii și soferii din transportul în comun pentru aflarea principalelor probleme.

Interzicerea desfășurării de ore de conducere a școlilor de șoferi în timpul orelor de vârf.

Răspunsul lui Marcel Romanescu, candidatul PNL

Traficul rutier prezintă tot mai multe probleme care se acutizează la Târgu Jiu. Sunt mai multe direcții din care urmează să fie abordate aceste deficiențe. Una dintre ele este mutarea unor servicii cum ar fi ”Permise și Înmatriculări” spre anumite zone unde se pot crea condiții mai bune si pentru angajați, dar si pentru cetățeni. Astfel de instituții atrag un număr foarte mare de persoane spre centrul orașului. Toate aceste persoane vin aici cu mașina și astfel se creează un adevărat haos. Există soluții, avem clădiri in zonele mai puțin aglomerate ale municipiului.

Lipsa parcărilor făcute cu simț  de răspundere este un alt factor care duce la aglomerație. Avem foarte multe mașini care blochează câte o bandă pe cele mai multe străzi. Urmează identificarea unor terenuri pentru a fi amenajate parcări supraetajate. În strada Geneva există un astfel de teren unde era fostul club Laguna. (Aici se pot deschide ambele sensuri)La Piața Centrală, mult discutata parcare va trebui reamenajată si printr-o parteneriat public privat, se poate construi o parcare supraetajată.

O alta deficiență care produce haos pe străzi o constituie trecerile de pietoni din intersecții. Amenajate prost, semaforizate prost, acestea nu fac decât să producă aglomerație în zone intens circulate cum ar fi zona de la statuia lui Tudor Vladimirescu, zona Parângul și așa mai departe. Mai mult decât atat, expunem și pietonii existând riscul de accidente!

Revin la problema transportului în comun - dacă am avea un transport în comun bine pus la punct ar dispărea din trafic foarte multe autoturisme. Parcul auto al Transloc este foarte vechi. Acele mașini nu mai pot fi numite mijloace de transport în comun. Sunt adevărate relicve ale epocii comuniste. Avem nevoie de mijloace de transport în comun noi. În România, la Brașov, se fabrică autobuze și voi avea grijă ca producătorul de acolo să afle când se va organiza o licitație în acest sens. Spun asta pentru că data trecută s-au găsit tot felul de tertipuri să cumpărăm câteva autobuze foarte scumpe din altă parte…

Promovarea mijloacelor de transport în comun alternative este o altă soluție care, alături de cele menționate mai sus va duce la scăderea numărului de autoturisme de pe străzile orașului și, prin urmare, la fluidizarea circulației, dar și la scăderea poluării în Târgu Jiu.

Răspunsul lui Aurel Popescu, candidat PSD

Avem deja conturată  Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Tg Jiu și  Plan de Mobilitate urbană durabilă pentru Tg Jiu. În acest sens, se derulează  programul de  extinderi parcări de reședință în cartierele de locuințe. Facem demersuri pentru realizarea de parcări publice multietajate( în zonele: Piața Centrală, str. Popa-Șapcă, str. Al. Vlahuță, Stadion Municipal), realizarea de pasaje pietonale subterane pe axa Unirii : Piața Centrală, intersecție magazin Parâng, intersecție Liceu Tudor Vladimirescu. Fluidizarea traficului rutier se face și prin finanțarea și realizarea proiectului „Creșterea Fluidității rutiere, îmbunătățirea siguranței cetățenilor, realizare dispecerat informatic integrat”. Avem în vedere și reactualizarea Studiului de trafic la nivelul municipiului prin corelarea acestuia cu Varianta de Ocolire (Centura), aflată în curs de execuție. Un alt proiect foarte important pentru mine este ”Modernizarea transportului în comun cu troleibuzul și extinderea acestuia pe noi trasee”. Anul acesta, prin activitatea biroului ce se ocupă cu accesarea fondurilor europene,  vom obține și finanțarea pentru a-l putea pune în practică.

Măsuri punctuale imediate:

·        Montare instalații semaforizare treceri de pietoni în zonele: str. Unirii - Complex Gârdu, Calea Severinului - Școala Generală nr. 5, Ecaterina Teodoroiu  - intrare cart. 1 Mai Vest, Nicolae Titulescu – Liceu Spiru Haret;

·        Asigurarea a două benzi de circulație pe str. Ecaterina Teodoroiu, pe sensul  Nord-Sud și pe str. Unirii – tronson Piața Centrală – str. Calea Severinului;

·        Realizare sensuri giratorii în următoarele intersecții: Victoria 1- Decembrie 1918, Victoria – 30 Decembrie, Nicolae Titulescu – 9 Mai.

Răspunsul Danielei Grădinaru, candidat PMP

-Semafoare si giratorii, doar acolo unde ar avea efect, stabilite urma simulării.

-      Parcări supraetajate și pasaje subterane pentru pietoni în zonele aglomerate ale orașului (Zona Piata Mare, Zona Tudor Vladimirescu, Zona Centru)

-      Propun realizarea de pasaje pietonale subterane în toate intersecțiile periculoase din oraș, frecventate intens de școlari și preșcolari, zone renumite pentru numarul mare de accidente în care copii au fost victime ale acestora.

Vizualizări: 2,925

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Politică:

Citește și: