Ungurii pasează asfaltarea drumului spre Sadu altei firme

Lucrările la drumul european 79 Rovinari - Bumbeşti-Jiu vor fi preluate de firma Eurovia. Nu s-a întâmplat ieri, aşa cum se stabilise, însă în următoarele zile contractul de cesionare va fi semnat. Firma maghiară VEGYEPSZER ZRT Budapesta a păpat aproape 4 milioane de euro din România şi a făcut doar cinci procente din drumul de 44 de km, gata stricat.

După ce ungurii şi-au bătut joc de noi cum au vrut, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA şi-a dat în sfârşit acordul pentru ca acest contract să fie cesionat firmei Eurovia. Deşi autorităţile române au impus ca ultima zi de semnare a contactului de cesionare să fie ieri, se pare că vor mai trece câteva zile până cele două părţi vor cădea de acord. “Noi am dat ca termen până ieri, dar bineînţeles că formalităţile durează mai mult, pentru că cei de la Eurovia vor merge în zonă pentru a vedea care este stadiul lucrărilor şi pentru a stabilii exact în ce fel stau lucrurile. Este o firmă pe care noi o considerăm serioasă şi sperăm să colaborăm cu ei mai bine decât cu cei de la firma maghiară la realizarea lucrărilor”, declară Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.

Atunci când au fost contactaţi, reprezentanţii firmei VEGYEPSZER ZRT Budapesta susţin că nu au respectat contractul din cauza neînţelegerilor cu autorităţile române susţinând că lucrările de până acum au fost efectuate doar pe banii lor. Asta în condiţiile în care până acum în contul firmei maghiare au intrat nu mai puţin de aproape 4 milioane de euro, acest lucru fiind recunoscut chiar de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri. Cu aceşti bani, ungurii nu au făcut nici măcar 5% din tronsonul Rovinari- Bumbeşti Jiu.

Cu mâţa moartă de la unul la altul, partea română susţine că vina le aparţine în mică parte, vinovaţi fiind ungurii. “Vinovate sunt ambele părţi, dar noi în mică măsură. Am virat deja către ei aproape 4 milioane de euro, aşa că nu pot invoca acest motiv”, mai spune Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA. Ungurii trebuiau să finalizeze lucrarea de modernizare încă din vara anului trecut, însă nici 5% din lucrare nu a fost realizată.

Vizualizări: 88

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: