Apelul patronilor din Rânca: Deschideţi Transalpina!

Turiştii s-au speriat de anunţul repetat al autorităţilor, potrivit căruia Transalpina este şantier în lucru, iar eventualii şoferi care se aventurează pe cea mai înaltă şosea din România riscă amenzi importante. În fapt, pe Transalpina nu se lucrează de mai bine de un an şi jumătate, iar drumul are regim de şantier dintotdeauna, doar pentru că lucrarea nu a fost niciodată finalizată şi recepţionată. Hotelierii din Rânca au făcut bani frumoşi în verile trecute şi nu înţeleg de ce autorităţile sperie turiştii, fără ca măcar să se apuce de lucru. Responsabilii de la drumuri nu au blocat circulaţia şi nici nu dau amenzi, vor doar să scape de răspundere în cazul în care se va întâmpla vreun accident, drumul neavând parapeţi şi marcaje.

Transalpina este şantier în lucru de ani buni, dar cu toate acestea s-a circulat şi se circulă în voie. În ultimele zile, autorităţile din Vâlcea au insistat că drumul are regim de şantier iar cei care se aventurează riscă amenzi. Ştirea apărută zile în şir în presă i-a speriat pe turiştii care în anii trecuţi veneau cu miile. Autorităţile din Gorj caută metode prin care să le transmită turiştilor că treaba cu amenzile este vrăjeală, că Transalpina arată la fel ca în anii trecuţi. Păcat că nu-şi canalizează energia pe finalizarea lucrărilor.

Întâlnire de urgenţă convocată de Călinoiu

Patronii pensiunilor și hotelurilor din Rânca spun că afacerile de abia le mai merg pentru că turiștii sunt derutați de veștile privind situația accesului pe șosea și, de teama unor amenzi, preferă să ocolească zona. „Am câteodată zeci de apeluri pe zi de la clienți sau cunoștințe care vor să treacă pe aici și care mă întreabă dacă se poate circula pe Transalpina că au auzit că se dau amenzi, că e circulația închisă. Lucrurile de genul acesta ne omoară încet și sigur pe toți cei care dorim să dezvoltăm turismul aici. Oamenii vor să vină să ne viziteze, iar noi le transmitem ba că e drumul închis, ba că li se dau amenzi și tot felul de lucruri de genul acesta, menite parcă să-i facă să ocolească Rânca”, spune Nicu Turbatu, proprietarul unui hotel din Rânca.

Presiunile dinspre hotelieri sunt mari, astfel că duminică Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, a convocat o ședință de urgență cu reprezentanții Secției Naționale de Drumuri Gorj și Inspectoratului Județean de Poliție. „În urma întâlnirii s-a reconfirmat faptul că până în zona Rânca (la km 38) circulația se desfășoară în condiții normale. Pentru o clarificare urgentă a situației, luni, 30.06.2014, directorul CNADNR, Narcis Neaga, va verifica la fața locului starea tehnică a drumului în vederea deschiderii circulației și pe tronsonul km 38-Sebeș ( tronson ce se desfășoară după zona Rânca)”, arată Consiliul Judeţean Gorj.

Şeful CNADNR urcă la Rânca

Mesajul Consiliului Judeţean este tot unul în doi peri. Autorităţile locale nu pot spune explicit că circulaţia este liberă pe Transalpina şi speră probabil că o facă Narcis Neaga. Acesta ar urma să inspecteze personal șantierul de pe DN 67C, deși termenul de șantier nu e tocmai cel adecvat pentru situația din teren, pe Transalpina nemailucrându-se de mai bine de un an de zile. Lucrările au fost sistate după ce patronul de la Romstrade, Nelu Iordache, a fost arestat, firma acestuia fiind cea care a început în 2009 modernizarea drumului cunoscut ca fiind „Drumul regelui”.

O mare parte din șosea a fost asfaltată, dar pe porțiunea dinspre Sebeș - Sibiu, asfaltul este deja plin de gropi, reparațiile făcându-se la lopată, evident în cel mai ”profesionist” mod cu putință. În plus, recent, anchetatorii de la DNA au trimis în judecată mai mulți angajați de la Secția Drumuri Naționale Craiova acuzați că, împreună cu Nelu Iordache și firma acestuia ar fi decontat lucrări fictive de circa 23 de milioane de lei, banii fiind dați pentru lucrări neefectuate, ceea ce poate explica și de ce proiectul nu a fost finalizat nici până acum.

Actualii șefi ai CNADNR nu au comunicat deocamdată cine va continua lucrările la Transalpina, singurul lucru cert până în acest moment fiind acela că nici în 2014 turiștii care urcă din abundență pe munte nu se vor întâlni cu muncitorii.

Transalpina a fost catalogată în toate clasamentele ultimilor ani ca fiind una dintre cele mai spectaculoase șosele din lume, depășind inclusiv Transfăgărășanul.

Vizualizări: 238

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: