Asfalt turnat fără avizul Poliţiei de prietenii lui Orban

Firma care modernizează drumul dintre Bengeşti-Ciocadia şi Sebeş a fost amendată de poliţiştii gorjeni pentru că a început lucrările fără să obţină şi avizul Poliţiei Rutiere. Aceasta nu este singura sancţionată, însă atenţia asupra ei este mult mai mare pentru că Romstrade SRL este firma care i-a oferit ministrului transporturilor un jeep cu care Ludovic Orban a comis apoi un mic eveniment rutier prin capitală.

Inspectorul Lucian Brâncuşi, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Gorj, a declarat că SC Romstrade SRL, sucursala Adunaţii Copăceni, a fost sancţionată deja de două ori pentru că a început lucrările de modernizare a drumului fără avizul Poliţiei. Firma de construcţii a impus restricţii de circulaţie sau a deviat pe porţiuni scurte traseul iniţial fără ca Poliţia Rutieră să fie anunţată. Valoarea însumată a celor două sancţiuni este de 10.800 lei, inspectorul Lucian Brâncuşi menţionând că firma de construcţii nu a obţinut avizul Poliţiei nici până în prezent, deşi a asfaltat kilometri întregi de şosea. Poliţistul afirmă că firma riscă noi sancţiuni similare, deşi, cel mai probabil, odată cu scăderea temperaturilor, mai ales în zona montană, va opri lucrările şi le va relua tocmai la primăvară. Brâncuşi menţionează că şi firma spaniolă şi cea ungurească, implicate în modernizarea drumului dintre Filiaşi şi Bumbeşti Jiu au fost amendate cu câte 4.000 şi, respectiv, 1500 de lei pentru nesemnalizarea corespunzătoare a lucrărilor efectuate pe şantierele pe care le au deschise pe diferite tronsoane de şosea.

Deputatul Pantelimon Manta se declară dezamăgit de faptul că poliţiştii îi amendează pe constructori, chiar şi când atunci lucrează fără avizul lor. Politicianul consideră că oamenii legii „exagerează” şi crede că aceştia ar trebui să fie mult mai înţelegători faţă de constructorii care modernizează drumurile. Parlamentarul apreciază drept o „scăpare” a firmelor faptul că nu şi-au luat avize sau nu au semnalizat corespunzător lucrările, acesta considerând că avertismentele ar fi fost suficiente pentru ca lucrurile să se îndrepte. Manta are o asemenea reacţie pentru că, de la începerea campaniei electorale, care aproape a coincis cu începerea lucrărilor la drumul dintre Bengeşti şi Novaci, el tot reaminteşte că iniţiativa de modernizare a tronsonului Bengeşti Sebeş îi aparţine.

„Drumul lui Manta”, cum i-am putea spune investiţiei respective pentru a-i face pe plac politicianului, este însă unul plin nu neapărat de gropi, dacă tot a fost asfaltat în asemenea condiţii, ci de semne de întrebare. Romstrade, deşi v-ar putea trimite cu gândul de la Ion Călinoiu, nu are de data aceasta nicio legătură cu şeful Consiliului Judeţean Gorj, ci direct cu Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Liberalii Pantelimon Manta şi Dan Ilie Morega s-au tot lăudat cu investiţia respectivă în ultima vreme, numai că nu au spus nimic despre faptul că, de exemplu, firma de construcţii este cea care îl ajută pe Orban cu câte o maşină de teren atunci când acesta are nevoie. Ministrul chiar a fost implicat într-un accident cu un Jeep Grand Cherokee ce aparţinea Romstrade.

Despre legăturile firmei respective cu ministrul în ograda căruia a fost câştigată investiţia de sute de milioane de euro a vorbit însă recent Radu Berceanu, democrat-liberalul spunând chiar că are motive să sesizeze organele de cercetare penală. "Cum poate fi justificat preţul de 2,6 milioane de euro pe kilometru, când, în zonă, reabilitarea altor drumuri a costat 0,74 milioane de euro/km. Un exemplu este pentru DN 66 Filiaşi-Rovinari-Bumbeşti". Berceanu spune că explicaţia vine, evident, din caietul de sarcini, conceput astfel încât Romstrade să fie avantajată. Una dintre cerinţe era ca firma de construcţii să aibă cifra de afaceri de 257 de milioane de RON, şi, normal, „coincidenţă”, Romstrade avea chiar o cifră de 258,6 milioane, ceea ce, pentru fostul ministru al transporturilor lucrurile miros într-o anumită direcţie. În plus, aceiaşi firmă a mai primit de la Orban o lucrare licitată iniţial cu 17 milioane de euro pentru aeroportul Băneasa, devizul final ajungând la 64 de milioane de euro, după cum declara acelaşi Berceanu, un ministru care, după cum recunoştea inclusiv Manta, a susţinut atunci când a fost în funcţie proiectul drumului dintre Bengeşti şi Sebeş.

Vizualizări: 88

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: