CEO trebuia să schimbe maşinile periculoase din carieră de anul trecut

Complexul Energetic Oltenia trebuie să facă o cheltuială destul de mare pentru a intra în legalitate în ceea ce priveşte asigurarea mijloacelor de transport al salariaţilor în carieră. Actualele maşini cu care sunt transportaţi minerii trebuie scoase din carieră dacă nu sunt autorizate, a cerut Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj, anul trecut, după accidentul colectiv de la Roşiuţa. Atunci o persoană a murit şi alte zece au fost rănite după ce autovehiculul cu care erau transportaţi la muncă s-a răsturnat. Expertiza a arătat că accidentul s-a produs ca urmare a unor probleme tehnice.

Bineînţeles că în actualele condiţii economice ale CE Oltenia, mai lipsea o cheltuială pentru achiziţionarea unor maşini sau contractarea unei firme care să ofere mijloace normale de transport pentru oameni. Însă nu a fost deloc surprinzătoare declaraţia directorului general al CE Oltenia, Laurenţiu Ciurel, dintr-un ziar local.

Ciurel se face că nu a fost accidentul de la Roşiuţa

Acesta nu se hotărăşte dacă problema este generată de modificarea legislaţiei sau de vreun lider neascultător. „De anul trecut, legislația s-a schimbat și, astfel, nu mai putem face acest tip de transport, mașinile pe care le avem nu mai pot fi autorizate, decât microbuze sau autobuze. Cu celelalte se transportă doar marfa. Totul a plecat de la un lider de sindicat cu 10 membri în subordine, care a făcut o reclamație la ITM, spunând că acele mijloace de transport specifice în cariere nu sunt autorizate. Așa se face că ITM a interzis conform legii, după cum spun inspectorii, acest fel de transport“, a declarat Laurenţiu Ciurel în presa locală. Ciurel a minţit dacă judecăm după afirmaţia inspectorului şef George Romanescu. Contactat telefonic, acesta a declarat că măsura adaptării transportului minerilor la normele legale a fost impusă anul trecut, după accidentul de muncă de la Roşiuţa în care au fost implicaţi peste zece salariaţi. „Nu, nu este un control nou, măsura este de atunci. Am avut o discuţie şi conducerea complexului şi încercăm să găsim, să zicem, căi legale. Am văzut ce a declarat domnul director general. Dânsul a spus: măsura ITM este legală şi o vom respecta. Se va conforma dispoziţiilor Inspectoratului Teritorial de Muncă. Va pune în aplicare măsurile ce au fost date de colegii mei care au fost atunci la cercetarea evenimentului“, a declarat George Romanescu.

Dacă este aşa, atunci CE Oltenia ar fi trebuit să rezolve problema transportului de anul trecut, accidentul fiind în 17 octombrie 2013.

MUNCĂ

În realitate, securitatea muncii în minerit lasă de dorit. Şi nu de acum. Dacă un lider de sindicat a reclamat că cei zece membri ai săi sunt transportaţi precum sacii de cartofi atunci şi-a făcut treaba de apărător al minerilor. Pentru asta a fost nevoie de un accident tragic la Cariera Roşiuţa.

MILITĂRIE

Laurenţiu Ciurel a mai spus că a organizat patru licitaţii pentru transport, dar nu s-a prezentat nimeni. Acesta a menţionat că persoane din conducerea companiei se află în Germania, unde caută maşini de tip militar.

7.000 de lei este amenda pe care ITM Gorj a aplicat-o CE Oltenia după accidentul de la Roşiuţa

Vizualizări: 140

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: