Crasna: Salariile angajaţilor primăriei amânate pentru plata însoţitorilor

Angajaţii Primăriei Crasna nu îşi vor primi salariile în luna septembrie. Asta pentru ca însoţitorii persoanelor cu handicap să poată beneficia de indemnizaţii. Autorităţile locale spun că primăria nu mai are lichidităţi în Trezorerie şi ca atare acordarea salariilor şi indemnizaţiilor prin rotaţie e singura soluţie la care pot apela până în trimestrul IV.

Primăria Crasna nu mai are fonduri pentru a plăti salariile angajaţilor şi indemnizaţiile persoanelor cu handicap. Pentru a nu-i lăsa pe oameni foarte mult timp fără bani, autorităţile au decis ca în luna în care se plătesc indemnizaţiile însoţitorilor, angajaţii din administraţie să nu-şi primească salariile. În acest moment însoţitorii persoanelor cu handicap au restanţe inclusiv pe luna iulie. „Înregistrăm restanţe la plata persoanelor cu handicap. În luna august nu am plătit indemnizaţiile, ci doar contribuţiile către stat. În septembrie oamenii au luat banii pe august, dar a rămas neplătită luna iulie. La nivelul comunei avem circa 50 de asistenţi şi însoţitori ai persoanelor cu handicap, iar pentru plata acestora avem nevoie de aproximativ 50.000 de lei”, a declarat Aurel Vamvu, primarul comunei Crasna.

Septembrie, luna de sacrificiu pentru angajaţi

Cele aproximativ 40 de persoane care lucrează în administraţia comunei Crasna nu îşi vor primi salariile în luna septembrie. „De regulă, salariile pentru angajaţii primăriei se dau în jurul datei de 9-10 ale lunii. Nu numai că s-a întârziat cu plăţile, dar nici nu vom lua salariile în această lună. Dacă noi ne-am luat banii în august, acum urmează să-i ia şi însoţitorii persoanelor cu handicap. Am discutat cu oamenii şi le-am explicat că nu avem altă soluţie până vom ajunge în trimestrul IV. În momentul de faţă, lichidităţile noastre din Trezorerie sunt zero”, a declarat Aurel Vamvu. Acesta a mai precizat că nu există nici o şansă de a se remedia situaţia financiară până după data de 1 octombrie. „Pentru plata salariilor angajaţilor, primăria are nevoie de 80.000 de lei lunar, dar nu avem nici o posibilitate acum de a face rost de bani. Cu ultimele rezerve financiare am achitat, miercuri, factura la energie. Am plătit 12.000 de lei pentru că în caz contrar ni se tăia iluminatul public”, a mai precizat primarul Aurel Vamvu.

SISTĂRI

Din cauza lipsei fondurilor, autorităţile locale de Crasna au sistat toate lucrările începute. „Ne apucasem de o extindere a sediului primăriei, de amenajarea unei săli de ceremonii, lucrările sunt efectuate în proporţie de 40% şi sperăm să-i punem acoperişul până la iarnă, însă am sistat orice lucrare din cauza lipsei banilor. Sub nici o formă nu putem continua anul acesta”, a declarat Vamvu.

Vizualizări: 145

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: