Decizie în Consiliul Local! Avantaje pentru anumite firme din Târgu Jiu!

Consilierii locali din Târgu Jiu au avizat luni, 25 mai, o hotărâre prin care firmele din municipiu pot să-şi plătească eşalonat obligaţiile fiscale. Hotărârea nu se aplică şi firmelor care au datorii mai mici de 20.000 lei la bugetul local. Eduard Berca, consilier local PNL, s-a abţinut la vot considerând că firmele mici şi mijlocii sunt discriminate.

Administraţia locală din Târgu Jiu a avizat eşalonarea la plată a impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii la bugetul local, cu excepţia majorărilor de întârziere datorate pe perioada de eşalonare pentru firmele de pe raza municipiului. Conform articolului nr.3 din hotărârea avizată de consilierii locali, această înlesnire la plata dărilor către bugetul de stat se aplică contribuabililor, persoane juridice de drept public sau privat, indiferent de modul de organizare, care au obligaţii fiscale restante mai mari de 20.000 lei!!! În referatul ataşat hotărârii de Consiliu Local, directorul Direcţiei Publice de Venituri Târgu Jiu a explicat de ce a luat această măsură. „Pentru recuperarea creanţelor bugetare restante acumulate de către contribuabilii persoane juridice ca urmare a dificultăţilor economice şi sociale specifice societăţii actuale, propunem adoptarea procedurii de acordare a înlesnirii la plată a obligaţiilor fiscale datorate bugetului local, atingându-ne astfel scopul principal al activităţii instituţiei noastre, acela de colectare a creanţelor bugetului local. În acelaşi timp, considerăm că prin acordarea acestor înlesniri, nu afectăm activitatea economică a persoanelor juridice, sporind astfel disponibilitatea acestora de a-şi achita debitele restante la bugetul local”, se arată în referat.

Suspiciuni

Consilierul local Eduard Berca a spus că nu este corect ca această măsură să fie aplicată doar unor anumite firme. „Iniţial doamna director spunea că ia în calcul să aplice această măsură pentru toate firmele, după aceea a spus că s-a renunţat pentru că procedura este complicată. Mi-e teamă, pentru că am mai avut şi pe persoane fizice o ştergere a penalităţilor, care n-a avut niciun efect, ca şi această hotărâre de Consiliu să nu aibă efect sau să fie folosită în alt scop. Iar mobilul aprobării hotărârii să nu fie de altă natură, pe care nu vreau să o comentez. Pentru firmele mici şi mijlocii mie mi se pare prohibitiv. Ne gândim doar la firme mari, doar la investitori, dar la buticari care muncesc de vai mama lor nu le dăm nimic? Cert este se referă la firme care au debite destul de mari comparativ cu o firmă care n-are decât un spaţiu comercial, o hală,  la care impozitul nu ar depăşi 20.000 lei”, a comentat consilierul local Eduard Berca. Eşalonarea poate fi de la 12 luni la 3 ani, în funcţie de suma datorată la bugetul local astfel: pentru sume cuprinse între 20.000 şi 30.000 lei perioada de eşalonare este de 12 luni; între 50.001 lei-100.000 lei-18 luni; între 100.001 lei-200.000 lei- 24 luni; peste 200.001 lei perioada de eşalonare este de 3 ani. Totodată, în articolul nr.4 al hotărârii se menţionează că pentru acordarea eşalonării la plată a obligaţiilor fiscale firmele trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile: situaţia financiară să corespundă cu realitatea, să se afle în dificultatea generată de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, să aibă constituită garanţia, să nu se afle în procedura insolvenţei şi să nu se afle în dizolvare.      

Vizualizări: 144

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: