Directorii de şcoli cer proceduri simple pentru gradaţii de merit

Directorii unităţilor de învăţământ de pe raza judeţului Gorj vor trimite în perioada următoare propuneri de debirocratizare a învăţământului către ministrul Educaţiei, Sorin Câmpeanu. Ministrul le-a cerut directorilor, cu ocazia ultimei întâlniri, să vină cu soluţii pentru o debirocratizare a sistemului. Una dintre propuneri vine din partea directorului Colegiului Naţional „Tudor Vladimirescu”, Dorin Taşcău, şi face referire la criteriile de acordare a gradaţiilor de merit. În prezent, acordarea gradaţiilor de merit este strict apanajul Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj.

Dorin Taşcău, directorul Colegiului Naţional „Tudor Vladimirescu”, este unul din directorii din învăţământ care a identificat o problemă cu care se confruntă profesorii care candidează pentru gradaţia de merit. Taşcău spune că procesul de acordare a gradaţiilor de merit ar fi cu mult simplificat dacă acest concurs ar fi organizat la nivelul unităţilor şcolare şi nu de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj. „Consider că acest concurs ar trebui organizat la nivelul unităţilor şcolare, ar duce la debirocratizare şi cred că în unitate, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Profesoral cunosc cel mai bine profesorul care doreşte o astfel de distincţie. În cadrul ultimei şedinţe cu ministrul Educaţiei a fost o discuţie generală despre debirocratizare, iar eu voi face această propunere”, a declarat Dorin Taşcău, directorul Colegiului Naţional „Tudor Vladimirescu”.

În prezent, dosarele profesorilor care candidează pentru obţinerea unei gradaţii de merit sunt analizate de către o comisie de la nivelul ISJ Gorj iar acordarea gradaţiei se face în baza a patru criterii: primul criteriu, cu ponderea cea mai mare de 80%, este cel al activităţilor complexe instructiv-educative, al doilea criteriu cu o pondere de 10% se referă la performanţe deosebite în inovarea didactică-managerială, criteriul privind participarea la proiecte cu pondere de 5% şi criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională cu o pondere tot de 5%. Profesorii se plâng însă că dosarul este unul foarte stufos pentru că trebuie să demonstreze cu acte ISJ-ului toată activitatea educaţională. Potrivit calendarului stabilit de Minister, profesorii trebuie să depună dosarele şi să obţină avizul la nivelul şcolii în perioada 2-20 martie 2015, pentru care rezultatele finale să fie publicate în luna mai. Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 septembrie 2015.

Vizualizări: 166

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: