Dispar zece directori, apar 200 de locuri de muncă

Structura de conducere a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj va suferi modificări, în perioada imediat următoare, ca urmare a noii organigrame aflate spre avizare la Consiliul Judeţean. Din cei 15 directori ai instituţiei vor mai rămâne doar 5. Vor pierde această funcţie directorii centrelor din subordinea DGASPC, care vor deveni şefii ai instituţiilor respective. Înlocuirea funcţiei de director cu cea de şef de centru va reduce salariile persoanelor vizate cu aproximativ 10%. Organigrama nu va presupune restructurări de posturi. Ba mai mult, conducerea instituţiei a făcut demersuri în vederea deblocări celor 200 de posturi vacante la nivelul DGASPC Gorj.

Noua organigramă a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj va aduce modificări în structura de conducere. Acestea vizează posturile de directori ai centrelor din subordinea direcţie, care vor fi desfiinţate în favoarea celor de şefi. Măsura va afecta 10 persoane care, deşi nu vor rămâne fără funcţie de conducere, vor pierde aproximativ 10% din salariu odată cu trecerea pe postul de şef de centru.

În momentul de faţă, organigrama se află la Consiliul Judeţean spre analiză, urmând ca apoi să fie trimisă la Ministerul Muncii şi la ANFP în vederea obţinerii avizelor necesare. „Posturile de directori de la centrele din subordinea direcţiei vor fi înlocuite cu cele de şefi de centre. Legea ne permite acest lucru întrucât centrele nu au personalitate juridică. Această măsura va fi aplicată în cazul a 10 directori”, a declarat Dumitru Cotruna, directorul DGASPC Gorj. Potrivit noii organigrame, vor fi menţinute doar cele cinci posturi de directorii de la direcţie. Este vorba despre postul de director general, director adjunct la Compartimentul adulţilor cu handicap, director adjunct la Compartimentul copiilor cu handicap, director economic şi director resurse umane. „Nu vor fi comasate cel două compartimente destinate persoanelor cu handicap, întrucât sunt mari responsabilităţi atât în cazul copiilor, cât şi în cazul adulţilor. Iniţial, s-a luat în calcul şi o astfel de măsură, însă s-a revenit asupra discuţiilor pentru că volumul de muncă este foarte mare, iar un singur director nu face faţă problemelor adulţilor şi copiilor cu handicap”, a mai precizat Dumitru Cotruna.   

Demersuri pentru deblocarea a 200 de posturi

Conducerea DGASPC Gorj a făcut demersuri pentru deblocarea a 200 de posturi, care au devenit vacante în ultimii trei ani. „Am fost la Bucureşti şi am solicitat deblocarea posturilor întrucât în ultimii trei ne-am plecat aproximativ 200 de persoane. Nu ştiu că solicitarea ne va fi aprobată pentru că s-a dat o Ordonanţă de Urgenţă care permite să facem anagajări în pentru posturile vacantate începând cu data de 1 ianuarie 2013. Noi nu ne încadrăm aici, aşa că este foarte greu să ne facem speranţe, în condiţiile care se permite o angajarea în condiţiile în care pleacă o altă persoană. Avem nevoie de oameni, în special de personal care îngrijeşte beneficiarul”, a declarat Dumitru Cotruna. În momentul de faţă, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj are aproximativ 1000 de angajaţi.

Vizualizări: 172

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: