Drum din Slivileşti, distrus cu acordul primarului

Sorin Bucurescu, primarul comunei Slivileşti, nu pierde niciun prilej pentru a se plânge de starea proastă a drumului Ştiucani – Ploştina. De fiecare dată însă omite să precizeze faptul că el este cel care a autorizat transportul de cărbune de acest drum, cu maşini de mare tonaj.

Bucurescu preferă să susţină că drumul care leagă satul Miculeşti de Motru este de proastă calitate, profitând de unele deficienţe reale, recunoscute de constructor şi în curs de remediere.

Marea problemă a acestui drum este cu totul alta şi este cauzată chiar de un aviz dat de primar. Bucurescu a autorizat încă din februarie 2007 ca transportul cărbunelui extras dintr-o microcarieră privată, situată în fostul perimetru minier Leurda, să se facă pe drumurile publice din Slivileşti. Microcariera aparţine SC Explocarb SRL, iar transportul este asigurat de firma Maninter Car SRL, după cum rezultă dintr-o verificare făcută anul trecut de Garda de Mediu, la solicitarea Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia.

Bucurescu a autorizat transportul de cărbune

Modernizarea drumului Ploştina – Ştiucani a fost realizată în perioada 2006-2008 de către SNLO, dar lucrarea nu a fost recepţionată la termen din cauza unor deficienţe. În vara anului 2007, o comisie formată din reprezentanţi ai SNLO şi din primarul Bucurescu a inspectat drumul şi a constatat deficienţele. Au fost depistate opt zone unde covorul asfaltic era în valuri, astfel că firmei Ben Ben din Cluj Napoca, cea care s-a ocupat de asfaltarea drumului, i s-a cerut să le remedieze. De asemenea, comisia a stabilit atunci ca drumul va fi reasfaltat pe o lungime de 70 de metri la intersecţia cu DJ 673, în dreptul satului Miculeşti. Constructorul şi-a asumat aceste deficienţe şi a decis să le remedieze. Într-o altă zonă a drumului, afectată de alunecări de teren, comisia a decis că este nevoie de o deviere a drumului.

Toate bune şi frumoase, până când singurul din comisie care a refuzat să semneze procesul verbal a fost primarul Sorin Bucurescu. Motivul? Bucurescu nu era de acord cu ultimul punct din procesul verbal, conform căruia Primăria Slivileşti îşi asuma obligaţia de a lua măsuri pentru interzicerea circulaţiei autovehicolelor de peste 10 tone, în mod special în zona microcarierei Leurda. Curios fapt, primarul care se bate cu pumnul în piept că se zbate pentru calitatea drumurilor din comună refuză să ia o măsură simplă, care depinde doar de voinţa lui.

Cine strigă mai tare are multe de ascuns

Primarul Bucurescu a profitat ieri de o „vizită de lucru“ a preşedintelui Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, pentru a se plânge jurnaliştilor care îl însoţeau pe şeful judeţului. Bucurescu s-a văitat cum încearcă el să convingă şefii din SNLO să mai repare o dată drumul, a povestit cum cei din minerit au păpat o grămadă de bani cu acest drum, cum DNA ar trebui să facă o anchetă etc. Călinoiu a intrat şi el în cor şi a spus că drumul nu va fi recepţionat până când nu va fi de calitatea care trebuie, asta în condiţiile în care drumurile judeţene din coordonarea sa sunt oricum mult mai proaste.

Deşi pe drum treceau maşini de tonaj greu, încărcate la capacitate cu cărbune, Bucurescu nu a spus o clipă faptul că el este cel care a autorizat trecerea coloşilor de 25-30 de tone pe un drum pe care nu ar trebui să meargă maşini mai grele de zece tone.

Vizualizări: 117

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: