Drumul de la Slivileşti, sub lupa procurorilor DNA

Procurorii anticorupţie au deschis o anchetă în legătură cu modul în care a fost asfaltat un drum pe raza localităţii gorjene Slivileşti, drum care a fost deschis circulaţiei la începutul anului 2008 şi care acum este plin de gropi. Primarul Bucurescu este acuzat că a autorizat transportul de cărbune cu maşini de mare tonaj pe acest drum.

Asfaltul proaspăt turnat mai întâi a crăpat şi apoi a devenit una cu pământul şi asta din simplul motiv că în loc de Dacii şi căruţe, pe el au circulat camioane de mare tonaj care, evident, l-au făcut praf, paguba fiind acum în curs de stabilire.

Primarul din Slivileşti, Sorin Bucurescu, anchetat deja prin mai multe dosare de către poliţişti, inclusiv pentru fapte de prin campania electorală, s-a trezit zilele trecute cu reprezentanţii DNA la uşa biroului său. Primarul afirmă că Biroul Teritorial Târgu Jiu al Direcţiei Naţionale Anticorupţie i-a solicitat documente în legătură cu drumul care face legătura între satele Ploştina şi Miculeşti, tronsonul respectiv având circa 7 km lungime. Documente similare despre acest drum au fost cerute de procurorii anticorupţie şi de la Societatea Naţională a Lignitului Oltenia, cea care a finanţat modernizarea drumului respectiv.

Directorul general Daniel Burlan declară că a pus documentele la dispoziţia organelor de anchetă penală fără probleme, el menţionând că, în opinia sa, SNLO nu are nicio vină pentru deteriorarea carosabilului într-un timp atât de scurt. Conform lui Burlan, Primăria Slivileşti a fost cea care a autorizat autotrenuri de 25 şi 40 de tone să circule pe drumul în cauză, deşi carosabilul nu era proiectat să reziste la astfel de greutăţi. Şeful SNLO spune că Societatea Lignitului a cerut mereu Primăriei Slivileşti şi Consiliului Judeţean Gorj să restricţioneze traficul greu, lucru care nu s-a întâmplat.

Camioanele care au circulat pe drumul respectiv şi au distrus covorul asfaltic au cărat luni de zile cărbune din carierele private care funcţionează la Slivileşti, directorul general al SNLO spunând că, în asemenea împrejurări nu se justifică folosirea banilor Societăţii Lignitului pentru repararea drumului distrus de interesele microcarierelor private.

Vizualizări: 103

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: