GFR transportă cărbunele la Hunedoara cu vagoanele de la CE Oltenia

Patronul Grup Feroviar Roman, Gruia Stoica, ar putea câştiga şi transportul cărbunelui la Complexul Energetic Hunedoara, după ce aproape l-a obţinut pe cel de la CE Oltenia. În aceste condiţii, activitatea CFR Marfă ar scădea drastic, iar concedierile ar fi inevitabile. Dar şi licitaţia de la CE Hunedoara este una cu cântec. Există suspiciunea că ofertanţii s-au prezentat cu aceleaşi vagoane cu care au fost şi la CE Oltenia.

Licitaţia CE Hunedoara a fost programată, iniţial, pentru data de 29 mai 2014. Ulterior s-au solicitat clarificări, dar apoi au fost depuse contestaţii la CNSC. Depunerea dosarelor pentru licitaţie a fost astfel stabilită pe 23 iunie 2014. S-au prezentat două firme: Grup Feroviar Roman, in asociere cu Unicom Tranzit, având ca terţ susţinător SC Granpet SA si ca subcontractant Servatrans Invest şi CFR Marfă cu terţ susţinător SC Consal SRL, Irlu SA, Agentia Lukom-A-Romania. Contractul la Hunedoara este mai mic, de circa 60 milioane de lei pe un an. Ca şi in cazul CE Oltenia, sunt doi ofertanţi, GFR, în asociere cu Unicom Tranzit, şi CFR Marfă.

Reprezentanţii CE Hunedoara spun că de clarificările făcute de CE Oltenia depinde continuarea licitaţiei. Mai exact, există suspiciuni că cei doi ofertanţi au prezentat în cadrul procedurii aceleaşi vagoane cu care s-au prezentat şi la licitaţia organizată de Complexul Energetic Oltenia. "Referitor la suspiciunile cu privire la faptul că cei doi ofertanţi au prezentat aceleaşi vagoane care au fost prezentate şi la licitaţia organizată de Complexul Energetic Oltenia, comisia a solicitat lista materialului rulant ofertat de la SC Oltenia. S-a primit răspuns la clarificări de la ambii ofertanţi, autoritatea contractantă fiind în aşteptarea răspunsului de la CE Oltenia. Procedura de atribuire se află încă în faza de calificare a ofertanţilor", au declarat pentru HotNews.ro reprezentanţii CE Hunedoara.

PREŢ

Stoica a fost arestat pentru trafic de influenţă după licitaţia de la CE Oltenia, dar tot GFR a câştigat-o. Întâmplător, GFR a venit cu preţul de 255 milioane lei, iar CFR Marfă cu 256 milioane lei. Şi a pierdut. Fostul ministru al transporturilor, Dan Şova, susţine ca a depus plângere penală in rem pentru această licitaţie. CFR Marfă a depus contestaţie, însă Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o zilele trecute.

Vizualizări: 63

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: