Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Gorjenii reclamă clauzele abuzive impuse de bănci

Au fost raportaţi la Biroul de Credit sau li s-au mărit dobânzile la credite fără să fi fost înştiinţaţi în prealabil. În această situaţie se află zeci de  gorjeni, care au reclamat aceste practici la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj. Peste 55 de plângeri îndreptate împotriva băncilor au fost înregistrate anul trecut şi aproape zece în acest an. Cu toate acestea, amenzile aplicate băncilor sunt insignifiante.

„Cele mai multe reclamaţii au fost depuse ca urmare a modificării dobânzilor la împrumuturile contractate, comisioanelor noi introduse, raportării la Biroul de Credit fără notificare prealabilă, clauzelor abuzive impuse în contracte, formulelor de calcul neprecizate în contract sau a deficienţelor apărute în timpul operaţiunilor cu carduri”, spune Mihaela Răducan, şefa CJPC Gorj. Cele mai multe sesizări venite din teritoriu sunt trimise la Bucureşti, pentru a fi rezolvate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Anul trecut au fost înregistrate la nivel naţional în jur de 3.000 de reclamaţii, în urma cărora au fost aplicate amenzi în valoare de 500.000 de euro.

O singură bancă amendată

În urma numeroaselor reclamaţii, CJPC Gorj a amendat o singură bancă  cu 3.000 lei pentru informare incompletă. „Trebuie să obligăm banca să poarte o corespondenţă cu clienţii săi. Există şi bănci care nu vor să colaboreze, iar cu una dintre acestea suntem în instanţă. Aceasta va stabili dacă ce am citit în contract constituie sau nu clauze abuzive. Numai instanţa poate decide dacă este abuzivă şi dacă trebuie eliminată din contract”, adaugă Mihaela Răducan.

Toate contractele sunt pre-formulate şi nu se negociază cu consumatorul. În acest caz, operatorul economic este obligat să pună pe piaţă un contract în beneficiul clientului. Dacă unele bănci refuză cu desăvârşire să colaboreze, mai există şi cazuri fericite. „Avem şi sesizări care s-au finalizat în avantajul clientului. De câteva ori, consumatorilor li s-a acordat posibilitatea să îşi negocieze un alt contract bancar”, afirmă Mihaela Răducan.

Vizualizări: 67

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Justiție:

Citește și: