Joburi de vară peste Ocean. Se împrumută la bancă pentru a trăi visul american

Studenţii gorjeni sunt dornici să trăiască aventura americană prin programul Work&Travel USA. Le-a fost prezentată oferta şi pot pleca peste Ocean în iunie, anul viitor. Un tânăr din Târgu Jiu s-a înscris deja în program. Cele mai mari solicitări sunt aşteptate în primăvară.

Studenţii pot petrecere trei luni şi jumătate lucrând în Statele Unite, iar apoi au o lună suplimentară la dispoziţie pentru a călători pe teritoriul SUA, după încheierea contractului de muncă. Cei mai mulţi dintre ei vor să repete aventura. Printre ei este şi Deian, un tânăr sârb care studiază la Universitatea „Constantin Brâncuşi” din Târgu Jiu. „Am fost vara trecută. A fost frumos. Am muncit la Mc Donald’s ca şi casier. Am lucrat trei luni acolo şi o jumătate de lună m-am plimbat. Acolo, te salută toată lumea. Americanii te văd pe stradă şi te salută, îţi zâmbesc, chiar dacă nu te cunosc”, ne-a povestit tânărul.

Primul „recrutat”

Alţii se pregătesc acum de prima vizită în State. Este cazul lui Teodor, de exemplu. El şi-a pus la punct toate documentele şi a găsit deja şi un job pentru cele trei luni pe care le va petrece în America. „E visul meu. De când am văzut primul film american, mi-am dorit să merg acolo. Mi-a fost teamă că nu fac rost de bani. Am ajuns în anul III şi acum vreau să plec. Am făcut rost de trei mii de dolari, i-am împrumutat din bancă şi îi voi da înapoi când mă voi întoarce din State. Voi fi debarasator, dar îmi mai pot lua un al doilea job. Voi pleca pe 15 iunie. Aştept să plec cu nerăbdare”, a mărturisit Teodor.

Cheltuieli asigurate de statul american

Orice student, masterand sau doctorand cu vârsta până la 30 de ani poate aplica pentru acest program. Important este să urmeze o facultate la zi. Taxa este în medie de 1.100 dolari fără bilet de avion, în funcţie de agenţia cu care pleacă studenţii, şi alte taxe la ambasadă. „Job-ul şi cazarea le au asigurate din ţară. Conform Departamentului de Stat American, nicio persoană care pleacă prin acest program nu are voie să ajungă acolo fără un job şi cazare. Noi înscriem studenţi atâta timp cât avem job-uri”, a explicat Andrei Balaită, directorul  „American Experience” pe regiunea Oltenia.

Cea mai tare experienţă din studenţie

„Job-urile sunt în domeniul restaurantelor, cafenelelor, hotelurilor. Eşti înconjurat de oameni de vârsta ta. Eu am mers la a doua facultate doar să merg, din nou, în America. Am fost de trei ori acolo. Ultima dată, m-am şi întors cu şase mii de dolari în buzunar”, a mai completat Andrei.

Studenţii se pot înscrie în program cât timp vor fi şi locuri de muncă disponibile. „Sunt interesaţi. Le place ideea. Să sperăm că vor şi profita de această ocazie. Noi îi vom sprijini dacă vor avea nevoie”, a declarat Cornelia Tomescu, prorectorul UCB.

„Mulţi au ridicat mâna şi au pus întrebări, semn că sunt interesaţi. Sunt convins că se vor înscrie în acest program. Anul trecut, am avut doi studenţi care au plecat în America. În acest an, cu siguranţă, vor fi mai mulţi care vor merge acolo”, a spus Ştefan Moşoi, preşedintele Ligii Studenţilor din cadrul UCB.

Work and Travel este un program iniţiat în anii ‘60 de Departamentul de Stat al Statelor Unite pentru studenţii din întreaga lume care vor să viziteze America în timpul vacanţei de vară.