Licitaţia de la CE Oltenia, disputa dintre GFR şi Şova

Grup Feroviar Român (GFR), care a câştigat o licitaţie organizată de CE Oltenia pentru transportul cărbunelui, anunţă, printr-un comunicat de presă, că nu există motive de anulare a acestei licitaţii, aşa cum a cerut ministrul Dan Şova, şi că va apela la toate metodele legale pentru a rezolva situaţia. Ministrul Transporturilor Dan Şova a depus plângere penală in rem pentru licitaţia de transport al cărbunelui organizată de CE Oltenia. Compania din Gorj a obţinut un preţ bun pentru transportul cărbunelui, dar pierderea acestui contract duce la concedierea a mii de oameni la CFR Marfă.

Licitaţia a fost programată iniţial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitaţii de participare către CFR Marfă, GFR şi alte trei societăţi. Valoarea contractului pentru trei ani era de peste 400 de milioane de lei, iar acordul urma să intre în vigoare în 1 aprilie 2014. Licitaţia a fost însă amânată după ce Gruia Stoica a fost reţinut de DNA, fiind urmărit penal pentru cumpărare de influenţă. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Boştină suma de 3 milioane de euro pentru a afla preţul cerut de CFR Marfă la licitaţia pentru transportul cărbunelui. CFR Marfă a solicitat ulterior anularea licitaţiei, iar Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor a suspendat procesul de achiziţie. CE Oltenia a organizat, în mai 2014, o nouă licitaţie pentru transportul de cărbune, iar o asociere din care face parte GFR a venit cu un preţ de 255 de milioane de lei, în timp ce compania de stat CFR Marfă a propus un preţ doar cu puţin mai mare, de 256 milioane de lei.

CE Oltenia se salvează, CFR Marfă în groapă

Firma lui Gruia Stoica a răspuns public după ce ministrul Dan Şova a declarat că licitaţia trebuie reluată deoarece nu a fost organizată corect. "Nu se poate declara un câştigător, condiţia din caietul de sarcini era să fie trei oferte, ori au existat numai două. Va trebui s-o reia", a declarat ministrul Transporturilor. Compania susţine că participarea la licitaţie a mai multor companii a fost limitată chiar de condiţiile impuse de CE Oltenia. „Nu putem privi declaraţiile ministrului Transporturilor, Dan Şova, decât ca pe o tentativă de a influenţa decizia autorităţilor competente în analiza procesului de licitaţie“, transmite GFR. Producătorul de energie a cerut experienţă similară pe care nu a putut-o atinge doar CFR Marfă. Pentru a putea îndeplini această condiţie tehnică, GFR s-a asociat cu alţi operatori privaţi din România. GFR consideră că încercările de anulare a licitaţiei sunt de natură a provoca pagube financiare importante CE Oltenia, dar şi bugetului de stat. GFR spune că participarea firmelor private la această licitaţie a dus la reducerea la jumătate a preţului pe transport pe care-l plătea CEO până acum CFR Marfă. „Orice zi de întârziere în atribuirea contractului în noile condiţii financiare aduce pierderi importante CE Oltenia, care plăteşte în prezent preţuri cu mult mai mari decât cele care ar fi obţinute în urma procesului de licitaţie“, potrivit comunicatului. Pe de altă parte, dacă CFR Marfă pierde contratul cu CE Oltenia va fi nevoită să facă mii de concedieri.

Vizualizări: 143

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: