Noul Ford Puma, produs la uzina din Craiova

Noul Ford Puma a fost prezentat la Craiova, marți, reprezentanții companiei punctând principalele avantaje ale mașinii, unul dintre cele mai importante fiind îmbinarea dintre designul exterior deosebit, cel mai bun spațiu de încărcare și tehnologia sofisticată mild-hybrid.

Potrivit reprezentanților Companiei Ford, noul Puma are dimensiuni compacte ce oferă o gardă la sol ridicată și o capacitate de încărcare de 456 de litri. „Performanța remarcabilă și consumul optimizat de combustibil sunt livrate clienților Puma utilizând tehnologia Ford EcoBoost Hybrid 48 de volți. Sistemul de propulsie mild-hybrid integrează asistența electrică a cuplului cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri și frecare redusă, oferind un vârf de putere de până la 155 CP”, au transmis reprezentanții Ford.

Puma este, de asemenea, primul vehicul din segmentul său care oferă sistemul de deschidere a hayonului fără utilizarea mâinilor și scaun cu masaj lombar. „Clienții ne-au spus că își doresc un vehicul compact care să iasă în evidență prin design, dar care oferă și soluții dedicate vieții de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma –, practic și cu tehnologii care includ scaune cu masaj și motorizări mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa.

Noul Puma include sportivul Puma ST-Line și elegantul Puma Titanium, echipări ce reflectă preferințele clienților, mai spun reprezentanții companiei. Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerințelor și pentru a depăși așteptările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, oferind un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală. „De-a lungul procesului de dezvoltare, scopul nostru a fost să oferim un nivel practic fără precedent într-un pachet compact și eficient. Modul flexibil de prezentare a portbagajului reprezintă un exemplu al gândirii inovative care ne-a ajutat să oferim soluții inteligente fără compromis la nivel de design”, spune Norbert Steffens, inginerul-șef al proiectului Puma.

Tehnologiile suplimentare concepute pentru a ajuta șoferii Puma să evite accidentele includ asistența activă de urgență la nivelul direcției, sistem conceput pentru a funcționa de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente. Și tot pentru evitare evenimentelor nedorite există și o alertă la intrarea pe sens, care utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare "Accesul interzis" la intrarea sau ieșirea de pe autostradă.

Mașina va intra în vânzare, la finalul acestui an și va fi produs la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro. Aceasta este al doilea model al companiei care va fi produs în Bănie.

Vizualizări: 2,011

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Tendințe:

Citește și: