Peștele bizar cu 555 de dinți care pierde zilnic 20 din ei

Specialiștii au făcut o descoperire incredibilă, codul din Pacific este un pește bizar care dispune de 555 de dinți. Oamenii de știință au aflat cum cum peștelui îi cad zilnic 20 dintre dinții săi.

Un pește numit codul din Pacific are una dintre cele mai dentate guri ale naturii, cu aproximativ 555 de dinți căptuşind cele două seturi de fălci. Acum, un nou studiu sugerează că acești pești își pierd dinții la fel de repede pe măsură ce îi cresc la o rată uimitoare de 20 pe zi.

Codul din Pacific este un pește răpitor găsit în Pacificul de Nord. Atinge o lungime de 50 de centimetri la maturitate, dar unii au atins lungimi și de 1,5 metri. În loc de incisivi, molari și canini, acești pești au sute de dinți ascuțiți, aproape microscopici, pe fălci. Bolta lor palatină este, de asemenea, acoperită de sute de stalactite dentare minuscule. În spatele unui set de fălci se află un alt set de fălci accesorii, numite fălci faringiene, pe care peștii le folosesc pentru a mesteca mâncarea, în același mod în care oamenii folosesc molarii.

Oricât de ciudată este această configurație orală în comparație cu gurile de mamifere, gura codului din Pacific este relativ banală pentru un pește osos, ceea ce îl face o specie interesantă de studiat. Dinții unui organism pot dezvălui cum și ce mănâncă. Și pentru că dinții se fosilizează atât de bine sunt cel mai abundent artefact din rapoartele fosilelor pentru multe specii. Pentru alții, dinții lor ar putea fi singura informație despre specia care a existat anterior.

Deoarece dinții lor au un număr impresionat era de așteptat ca foarte mulți dintre aceștia să cadă repede. Problema a fost că nimeni nu știa cât de mult înseamnă ”mult”. Deoarece dinții codului din Pacific sunt atât de mici, era dificil ca cercetătorii să își dea seama cât de repede își pierd dinții acești pești. Cum era imposibil să-i adune de pe fundul acvariului cercetătorii au plasat codul într-un rezervor plin cu un colorant roșu diluat, care a pătat dinții peștelui în roșu. Mai târziu, cercetătorii au mutat peștele într-un rezervor plin cu un colorant verde fluorescent, care a pătat din nou dinții. Cercetătorii au descoperit astfel că peștii pierd în medie aproximativ 20 de dinți pe zi.