Pisc anunţă privatizarea Complexului Energetic Oltenia

Sindicalistul Ion Pisc Scrădeanu a declarat ieri pentru Agerpres că anul 2013 va aduce privatizarea Complexului Energetic Oltenia, precum şi a altor cinci companii de stat. În paralel, guvernul anunţă o posibilă amânare a privatizării CFR Marfă, de teama unui eşec de tipul Oltchim.

Şase companii la care statul este acţionar majoritar vor intra în procesul de privatizare în prima jumătate a anului 2013, a declarat, miercuri, Ion Pisc, prim-vicepreşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), după şedinţa Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Economiei. „În prima jumătate a anului viitor, şase companii unde statul e acţionar majoritar ar putea parcurge etapele procesului de privatizare. Aceste companii sunt Complexul energetic Oltenia, Complexul energetic Hunedoara, Electrocentrale Bucureşti, Hidroelectrica, Nuclearelectrica şi Electrica. În cazul Complexului energetic Oltenia, spre exemplu, cifra de afaceri anuală depăşeşte 1 miliard de euro, combinatul producând 1/3 din energia necesară ţării”, a afirmat Ion Pisc.

Potrivit sindicalistului, în cazul companiilor de stat care înregistrează profit nu este recomandabilă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni, ci doar vânzarea unor pachete minoritare.

Amânare la privatizarea CFR Marfă

Privatizarea companiei CFR Marfă ar putea fi amânată, a declarat, miercuri, Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Executivul se angajase, în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional, că până la sfârşitul lui 2012 va finaliza privatizarea CFR Marfă. În şedinţa din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotărâre pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale Transport Feroviar de Marfă ''CFR-Marfă''.  În informare era prezentat stadiul în care se află pregătirile pentru privatizarea CFR Marfă. Societatea CFR Marfă se află într-o situaţie extrem de delicată, cu datorii de 450 milioane de euro în acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la începutul anilor 2000.

De asemenea, nici situaţia parcului rulant nu este mai bună, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmând să fie vândute la fier vechi pentru că au durata de viaţă depăşită. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din România, nu a vizat managementul, ci marea masă a salariaţilor, de la 30.500 de angajaţi în 1998, la înfiinţare, compania ajungând la doar 9.100 salariaţi în prezent.

Vizualizări: 155

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: