Ziarul Pandurul angajează redactori și reporteri. Căutăm oameni curioși să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, să scrie povești simple, dar de impact, oameni dornici să învețe o meserie în care fiecare zi e altfel. Cunoașterea Limbii Române este condiție esențială. 

Nu solicităm experiență anterioară în presă, ci doar dorința de a învăța și de a descoperi locul în care trăim. 

Dacă ești interesat să lucrezi alături de noi trimite un CV la redactia@pandurul.ro.

(închide)

Primar, despre stresul indus de pandemie: Copilul meu nu mai este același

Distanțarea socială și măsurile impuse în plină pandemie afectează copiii. O recunosc chiar și autoritățile locale, care se uită neputincioase la felul în care sunt tratați copiii din ciclul gimnazial cât timp stau la școală. Primarul din comuna gorjeană Slivilești povestește cum s-a schimbat copilul lui în ultima jumătate de an. Și psihologii trag un semnal de alarmă asupra afectelor negative pe care le are distanțarea socială în rândul școlarilor.

Faptul că nu sunt lăsați să se joace, să socializeze și mai ales că sunt obligați să poarte mască atunci când sunt la școală și-a pus amprenta asupra comportamentului și a dezvoltării elevilor din ciclul gimnazial.

Sorin Bucurescu, primarul din Slivilești, recunoaște acest lucru și critică dur ceea ce se întâmplă în școli. ”Suntem la revedere! Copiii sunt stresați și timorați la școală. Nu îi lasă să se joace, îi obligă să poarte mască și îi țin la distanță când copiii trebuie să socializeze. Povestea asta a pus capac la tot”.

Primarul povestește cum copilul său s-a schimbat din cauza distanțării sociale. ”Copilul meu nu mai este același, nu mai are aceeași afecțiune. Nu mai este lipicios, nu mai sare de gâtul meu cum făcea înainte. Este rece. De fapt asta se dorește. Nemții sunt reci, iar COVID-ul are și el rolul lui. Copiii ăștia sunt niște copii stresați”, a spus primarul.

Psihologii trag un semnal de alarmă cu privire la efectele pe care le vor avea în timp aceste măsuri de distanțare socială. ”Toate schimbările stimulează apariția mai multor caracteristici, cum ar fi căutarea noului, implicarea socială, intensitatea emoțională crescută și explorarea creativă. Dacă în această perioadă nu reușesc să fie implicați social, să relaționeze, să experimenteze emoții intense, să găsească tipare, atunci activitatea cerebrală nu este stimulată și nu se dezvoltă obiceiul de a relaționa. În condițiile în care copilul nu interacționează, va duce la o viață lipsită de relaționare care va atrage o stare de izolare, de singurătate, va fi plictisit, mohorât și mai grav poate să apară și depresia”, a explicat psihologul Maria Tomescu.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că toate școlile vor trece la învățământ online, de săptămâna viitoare, astfel că cei mici vor sta ore în șir în fața ecranelor.

Vizualizări: 10,553

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: