Profesorii gorjeni cer eliminarea unor criterii de salarizare

Criteriile şi principiile de evaluare a cadrelor didactice propuse de minister pentru stabilirea salariilor profesorilor, au fost dezbătute şi de dascălii gorjeni. Cert este că aceste criterii şi principii au produs nemulţumiri printre dascălii gorjeni. Astăzi vor fi trimise la Bucureşti amendamentele propuse de profesorii gorjeni. Potrivit inspectorului general adjunct, Mădălina Ciolocoi, la Bucureşti aproape că vor ajunge alte criterii şi principii, dascălii desfiinţând unele dintre ele.

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a lansat pe 12 noiembrie, în dezbatere publică, principiile şi criteriile care să stea la baza evaluării performanţei didactice. Aceste propuneri au ca scop definirea unei componente variabile a salariului cadrelor didactice.

Potrivit Mădălinei Ciolocoi, sunt câteva criterii pe care profesorii le resping ferm. Ministerul Educaţiei propune ca performanţa didactică să fie evaluată prin criterii de măsurare a progresului şcolar: evoluţia notelor/calificativelor obţinute la evaluările curente, rezultatele la evaluările naţionale raportate la cele de la clasă şi rezultatele la testele iniţiale, raportate la rezultatele testelor curente, respectiv la cele finale. Un alt criteriu vizează implicarea profesorilor în instituţia din care fac parte. De asemenea, MECT mai propune criterii privind activitatea cadrului didactic din perspectiva elevilor, părinţilor şi a comunităţii, respectiv criterii privind dezvoltarea profesională a cadrelor didactice şi impactul acesteia asupra progresului elevului şi a performanţei instituţionale. Criteriul prin care elevii, părinţii şi comunitatea îşi pot da cu părerea despre activitatea dascălului este respins de profesorii din Gorj. Ciolocoi a precizat că profesorii solicită eliminarea acestui criteriu spunând că aceştia pot avea un rol consultativ nicidecum de evaluator. Printre criteriile contestate de profesori se află şi cel care impune susţinerea unui test cu subiect venit de la nivel naţional, pe care elevii trebuie să-l aibă la începutul unui ciclu şcolar. Dascălii aşteaptă publicarea metodologiei de aplicare a acestor criterii şi principii precum şi adoptarea pachetului de legi ale învăţământului.

Vizualizări: 71

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: