Rânca are concurență la 40 km de Târgu Jiu

Doi ani ar mai avea monopol stațiunea din Gorj pentru serviciile turistice pe care le oferă celor interesați de munte, din 2015 o nouă stațiune urmând să devină funcțională la doar 40 de kilometri de Târgu Jiu. În Mehedinți, la Baia de Aramă, vor începe în primăvară lucrările de construire a infrastructurii pentru ceea ce va deveni o nouă stațiune de interes măcar pentru zona Olteniei, dacă nu și pentru restul țării. Autoritățile de aici au reușit să acceseze fonduri europene și să își vadă visul cu ochii, primarul orașului, membru al PDL, semnând ieri cu vicepremierul Liviu Dragnea contractul de finanțare pentru proiectul respectiv.

Edilul din județul vecin promitea stațiunea respectivă încă de anul trecut din campania electorală și, la cum stau lucrurile, a făcut toate demersurile pentru ca până la final de mandat să aibă ocazia să taie și o panglică inaugurală. Peste un milion de euro din cele două și ceva necesare implementării proiectului provin din fonduri nerambursabile, cealaltă jumătate fiind asigurată de la bugetul de stat. Proiectul respectiv este primul menit să ajute Baia de Aramă să intre pe o traiectorie turistică, edilul Rafael Dunărinățiu având în plan să ducă orașul spre această direcție, după ce alte alternative economice în zonă nu au prea apărut.

Primarul vorbește inclusiv despre realizarea unui circuit turistic în care să fie parte și mănăstirea din oraș, acolo unde se presupune că este ascuns tezaurul pe care domnitorul Constantin Brâncoveanu l-a ascuns în anul 1700 pentru a nu fi găsit de turci, toamna aceasta fiind făcute acolo primele săpături care să ajute la descoperirea acestuia. Podul lui Dumnezeu și pădurea de liliac de la Ponoarele sunt alte repere pe care edilul le are pentru turiștii interesați de zona sa, la acestea adăugându-se nenumăratele peșteri, precum și peisajele de o frumusețe unică.

Viitorii turiști ce vor ajunge la Baia de Aramă, inclusiv din Gorj, vor avea la dispoziție o pârtie naturală de schi de 700 de metri, cu o diferență de nivel de 100 de metri. De asemenea, o pârtie artificială de 210 metri și lată de 12 metri va fi construită aici, turiștii urmând să aibă la dispoziție, vara, o piscină de 360 de metri, dar și un patinoar, în sezonul rece, de peste 300 de metri pătrați. Fondurile europene vor fi folosite și pentru modernizarea drumului de acces, pentru realizarea unei piste de biciclete, dar și a unei parcări, toată zona beneficiind și de o rețea modernă de iluminat.

Proiectul sună bine pe hârtie, la fel ca și Transalpina Schi Resort, de la Vidra, aflată nu departe de Rânca, pe Transalpina, în județul Vâlcea. Și stațiunea respectivă este aproape gata, dar anul acesta acolo au avut loc deja două proteste prin care turiștii cereau Guvernului să aloce ultimele finanțări pe care s-a angajat că le va face pentru ca zona să fie deplin funcțională. Noua stațiune de la Baia de Aramă  presupune și concesionarea unor parcele de teren pentru ridicarea unor pensiuni private, turiștii având nevoie, evident, de spații de cazare.

Gorjenii care vor să ajungă acolo au de parcurs de la Târgu Jiu la Baia de Aramă un drum care nu a mai fost modernizat niciodată după 1990 și care a avut parte doar de reparații, mici și ele pentru că pe aici nu circulă, din fericire, camioane de mare tonaj, cu excepția celor care transportă lemn. Locația situată la câțiva kilometri de Padeș, ultima localitate din Gorj înainte de Baia de Aramă, ar urma să devină funcțională în iarna lui 2015, iar până atunci autoritățile din Gorj ar avea suficient timp să demareze măcar procedurile de modernizare a drumului respectiv, asta și în contextul în care în 2016 vor fi alegeri locale și parlamentare, iar o parte dintre actualii politicieni ai județului vor dori să fie votați din nou, evident, dar pentru asta vor trebui să prezinte și ceva „realizări”, așa cum vor putea să le prezinte alegătorilor vecinii din Mehedinți.

Vizualizări: 146

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: