Reclamaţiile curg la OPC. Băncile şi-au redenumit comisioanele

Zeci de gorjeni depun lunar reclamaţii la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj, fiind nemulţumiţi de comisioanele percepute de bănci. Aproape 70 de consumatori au depus în ultimele două luni reclamaţii asupra creditelor abuzive şi a dobânzilor crescute peste noapte.

Chiar dacă băncile sunt obligate prin ordonanţă de urgenţă să elimine comisioanele de risc, lucrurile nu stau deloc aşa. Băncile au găsit o portiţă de scăpare, şi anume redenumirea comisionului. Comisionul de risc s-a transformat în comision de administrare. Mihaela Răducan, şefa CJPC Gorj confirmă acest lucru. „Oamenii vin şi ne spun că s-au menţinut comisioanele de risc la bănci, dar acestea au fost redenumite, ceea ce este incorect”, afirmă Mihaela Răducan. Chiar dacă băncile trebuiau să îşi anunţe clienţii că trebuie să se prezinte la sediu pentru a semna actele adiţionale, cele mai multe au trecut peste acest pas şi au adoptat o „aprobare tacită”. Băncile consideră astfel că persoana care nu se prezintă să semneze contractul este de acord cu prevederile impuse de acesta.

Sfaturi pentru consumatori

Mihaela Răducan spune că oamenii au fost consiliaţi să se adreseze mai întâi băncilor, iar abia după ce primesc un răspuns de la acestea să apeleze la Comisariatul pentru Protecţie Consumatorului. „Am încercat să îi consiliem pe consumatori astfel încât să nu vină toţi la noi să depună plângere asupra actului adiţional de care sunt nemulţumiţi. Aceştia trebuie să ni se adreseze abia după ce primesc un răspuns de la bancă”, spune Mihaela Răducan, şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj.

Vizualizări: 114

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: