Români, stați cu ochii pe contoare

Românii sunt sfătuiți să citească atent contoarele la energie electrică și gaze naturale, după ce tot mai mulți au primit facturi astronomice.

O familie din Giurgiu a primit o factură la energie electrică de 130.000 de lei, echivalentul a aproximativ 27.000 de euro.  Familia a făcut mai multe adrese către compania de energie electrică, pentru a ca problema să fie rezolvată.  „Ne-au asigurat că nu este nicio problemă, mai sar contoarele și că această problemă se va corecta. S-a corectat prin emiterea acestei facturi astronomice. Am trimis mai multe petiții către companie, ni s-a comunicat că au fost înaintate, dar nimic nu s-a rezolvat. Noi avem în continuare factura activă pe aplicație și apare că e restantă. Noi nu o să plătim așa ceva” a declarat Florin Giurgiu, potrivit Turnul Sfatului.

Un român din Bihor a schimbat furnizorul de curent. Când a semnat contractul cu Hidroelectrica, în primăvară, omul se aștepta la facturi mai mici. În urmă cu doar câteva zile, însă, i-a venit prima factură. Valoarea ei l-a șocat: 4.511 lei.

Hidroelectrica i-a facturat acestuia, pe baza indexului primit de la distribuitor, o regularizare de 6.759 de kilowați/oră, la care i-a adăugat și un consum estimat de 375 de kilowați. În total, omul, care are o casă în apropiere de Oradea, are de plată plătească un consum de peste 7.100 de kilowați/oră.

Totul, în condițiile în care a transmis lună de lună vechiului furnizor indexul și era cu toate plățile la zi.

O familie din Alba a avut surpriza să primească o factură uriașă la energie electrică, în valoare de aproape 28.000 de lei. Electrica Furnizare precizează că factura a fost emisă eronat către client și că s-a luat decizia de a fi stornată.

"Factura este una cu caracter de regularizare, emisă în baza citirii efectuate de către operatorul de distribuție zonal. Din cauza unei anomalii pe lanțul de facturare și în sistemul informatic, factura în cauză a fost transmisă automat, în mod eronat, către client. Compania Electrica Furnizare a luat decizia de a storna factura până la clarificarea modului de funcționare a întregului lanț de facturare, inclusiv a contorului de la locul de consum în cauză", a comunicat compania.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an un număr de 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de ANRE.

Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie, cu 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare - 363, E.ON Energie România - 145 şi Hidroelectrica - 134 de reclamaţii.
În privinţa gazelor naturale, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România - 93, E.ON Energie - 74, Enel Energie - 51, Premier Energy - 43 şi Enel Energie Muntenia - 38 de plângeri.

actualizare: Electrica Furnizare anunţă că face o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum în cazul unora dintre clienţii casnici ai companiei. Astfel, unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise unele noi, la finalizarea analizei.

 
"Ca urmare a situaţiilor constatate în ultima perioadă cu privire la emiterea unor facturi a căror componentă a energiei electrice active are o valoare atipică în comparaţie cu istoricul de facturare şi comportamentul de consum ale clienţilor în cauză, compania a demarat un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanţul de facturare", se arată într-un comunicat de presă transmis, joi seară, de Electrica Furnizare.

Compania adaugă că astfel de situaţii sunt izolate. "Unele dintre facturile verificate au fost deja stornate, urmând să fie emise facturi noi, după finalizarea analizei fiecărui caz în parte. Compania îşi asigură clienţii că va clarifica situaţia în regim de urgenţă şi că niciunul dintre aceştia nu va fi afectat de posibilele erori identificate în procesul de facturare. În plus, Electrica Furnizare îşi încurajează clienţii să utilizeze canalele de comunicare puse la dispoziţie de companie şi să solicite informaţii privind orice neclaritate referitoare la facturare la adresa [email protected] sau utilizând formularul de contact online", explică reprezentanţii companiei.

Vizualizări: 3,235

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Economie:

Citește și: