S-a descoperit cel mai mare animal din toată istoria - e cât 12 elefanți!

A fost numit Patagotitan Mayorum și are niște dimenisiuni care îți taie respirația: 70 de tone și 40 de metri lungime.

Scheletul uriașului dinozaur a fost descoperit în Patagonia de o echipă de arheologi și reconstituit în totalitate, cu ajutorul paleontologilor și biologilor. Este cea mai mare specie descoperită până acum din familia sauropodelor, familie care deținea toate recordurile de mărime anterioare.

Există un animal care trăiește și acum și care e mai vechi cu 250 de milioane de ani decât dinozaurii!

Deși mulți cred că dinozaurii se aflau în zonă încă de la începuturile vieții pe Pământ, afirmația e extrem de departe de adevăr. Primele forme de viață au apărut acum circa 4 miliarde de ani. Iar rechinii au apărut acum 500 de milioane de ani, de pildă. De la apariția rechinilor, au mai trecut 4 extincții planetare care au șters, fiecare dintre ele, între 80% și 90% din totalitatea vieții pe Pământ, și abia după aceste extincții, la 250 de milioane de ani după rechini, au apărut primii dinozauri.

Aceștia au trăit pe Pământ foarte mult timp, circa 140 de milioane de ani, până când au fost complet eliminați de a cincea mare extincție, cea cauzată de ciocnirea unui asteroid cu Terra.

Trăim astăzi ce-a de-a șasea mare extincție planetară!

Actualmente, sub ochii noștri, zilnic, se desfășoară a șasea mare extincție. Și ea se cheamă umanitatea, care printr-un cumul de factori (distrugerea habitatelor naturale ale animalelor, vânătoarea iresponsabilă, poluarea și intoxicarea oceanelor, încălzirea globală ș.a.) va reuși, spun specialiștii, să extermine trei sferturi dintre toate formele de viață de pe Pământ, în următoarea sută de ani.

Incredibil, dar până și extrem de longevivii rechini sunt în pericol. Deși există în oceane de jumătate de miliard de ani și au supraviețuit primelor cinci mari extincții, acum majoritatea sub-speciilor de rechin sunt pe cale de dispariție.

Desigur, este greu de crezut că omenirea însăși va putea supraviețui, dacă toată biosfera moare în jurul nostru. Gândiți-vă bine la asta când vă urcați astăzi în mașina voastră diesel, așadar. Pentru că și azi veți pune umărul la dispariția lentă, dar sigură, a vieții. Și, din păcate, Pământul este singura planetă cunoscută până în prezent care o poate, deocamdată, întreține.