Spitalul Târgu Cărbuneşti, în colaps. Nu sunt bani de salarii!

Cadrele medicale de la Spitalul Târgu Cărbuneşti riscă să rămână fără salarii din cauză că fondurile unităţii s-au epuizat. Angajaţii spitalului nu şi-au mai primit tichetele de masă de aproximativ două luni. În timp ce conducerea spitalului speră ca situaţia să fie rezolvată odată cu încheierea contractului cu CAS, preşedintele Daniel Bondoc spune că instituţia pe care o coordonează nu finanţează salarii şi tichete de masă, ci servicii medicale, totul depinzând de gestionarea banilor de către managerul unităţii. O altă problemă anunţată încă de pe acum în sistemul sanitar gorjean vizează scoaterea a circa 200 de diagnostice din contractul cu CAS pe spitalizare continuă.

Spitalul Târgu Cărbuneşti a rămas fără bani pentru a plăti drepturile angajaţilor. De aproximativ două luni, oamenii nu au mai primit tichetele de masă, iar fondul de salarii este aproape epuizat. Liderul Sanitas Gorj spune că şi la Spitalul Motru sunt probleme cu acordarea tichetelor de masă, însă cea mai proastă situaţie din judeţ se înregistrează la Spitalul Târgu Cărbuneşti. „Situaţia de la spitalul din Târgu Cărbuneşti este gata să explodeze. Pe lângă faptul că oamenii nu şi-au mai luat tichetele de masă de foarte mult timp, în cel mult o lună-două ne aşteptăm să nu mai fie nici bani pentru salarii. Probleme din cauza acordării tichetelor de masă există şi la Spitalul Motru, însă aici situaţia este sub control. Cred că, la Motru, problemele se pot rezolva pentru că deja s-a început ca tichetele să fie acordate eşalonat până se va ajunge la zi”, a declarat Valentin Popa, liderul Sanitas Gorj.

Spital are nevoie de buget mai mare

Directorul Spitalului Târgu Cărbuneşti a recunoscut faptul că unitatea se confruntă cu lipsa banilor. „În ultimele luni nu am mai avut bani pentru a acorda tichetele de masă. Odată cu încheierea noului contract cu CAS sperăm să găsim fonduri pentru a ajunge la zi cu acordarea tichetelor de masă. În momentul de faţă, avem 343 de angajaţi din care doar 26 de persoane sunt plătite de Ministerul Sănătăţii prin diferite programe. Numai pentru salarii ne trebuie 11,5 miliarde de lei vechi, în condiţiile în care pe luna asta am primit de la CAS 10,5 miliarde, fără serviciile clinice şi paraclinice. Pentru ca lucrurile să meargă bine la Spitalul Târgu Cărbuneşti ar trebui să primi lunar de la CAS cam 15 miliarde, însă până acum nu s-a negociat nimic cu Casa de Asigurări”, a declarat Constantin Târziu, directorul Spitalului Târgu Cărbuneşti.

Bondoc: CAS nu finanţează salarii şi tichete de masă

Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Gorj crede că directorii de spitale trebuie să gestioneze mai bine banii şi să nu facă angajări decât atât cât le permite bugetul. „Fiecare manager de spital trebuie să-şi gestioneze bine bugetul. Noi nu finanţăm salarii şi tichete de masă, ci servicii medicale pe baza numărului de paturi contractate. Dacă un spital mai angajează încă 100 de persoane nu înseamnă că trebuie să le plătim noi. Directorul trebuie să-şi facă o estimare a sumelor de bani, iar în funcţie de aceasta să-şi stabilească personalul necesar. Cunoaştem situaţia spitalului de la Târgu Cărbuneşti şi ar fi păcat să se ajungă până acolo încât oamenii să nu-şi poată lua salarii. Conducerea spitalului şi autorităţile locale trebuie să găsească soluţii”, a declarat Daniel Bondoc, preşedintele CAS Gorj.

Acesta a mai precizat că toţi directorii de spitale din judeţ vor fi chemaţi la negocieri săptămâna viitoare. „Pe data de 24 iunie, vor fi chemaţi toţi directorii de spitale pentru a se negocia partea de buget care revine fiecărei unităţi spitaliceşti până la sfârşitul anului”, a menţionat Bondoc.

Încă o problemă în plus

Liderul Sanitas Gorj spune că, pe lângă lipsa banilor, spitalele din judeţ se vor confrunta cu încă o problemă în plus. „Aproximativ 200 de diagnostice au fost scoase din contractul cu CAS pe spitalizare continuă. Ele nu vor putea fi spitalizate decât pe spitalizare de zi, dar este greu de făcut organizarea. Spitalelor le trebuie saloane speciale, personal separat ceea ce nu aveam nici acum. Este foarte bine că se doreşte să scadă cheltuielile din spitale, dar nu dintr-o dată. Din medici şi asistenţi vom face adevăraţi funcţionari. Nu avem personal, ne trebuie statisticieni care să ţină evidenţa”, a declarat Valentin Popa.

Preşedintele CAS Gorj spune că organizarea se poate face şi treptat. „Dacă dintre cele 200 de diagnostice sunt cazuri grave, acestea se vor putea interna. Spitalizarea de zi s-a făcut şi în anii trecuţi, însă acum trebuie îmbunătăţită în funcţie de resursele spitalelor. Nu se vor lua bani din spitalizarea continuă ca să se treacă la spitalizarea de zi, organizarea se poate face şi treptat”, a declarat Daniel Bondoc.

Vizualizări: 199

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: