Toţi elevii unei clase, corigenţi din cauza facebook-ului

Situație extrem de rar întâlnită prin liceele din județ, dar și în țară, la Turceni elevii dintr-o clasă de a XII-a reușind extraordinara performanță de a rămâne toți corigenți la matematică. Au fost mult mai interesați de petrecerile de majorat organizate până acum, de comentariile și „Like”-urile de pe Facebook, profesorul lor de matematică, diriginte în același timp, notând cu 2, 3 și 4 fără nicio remușcare, convins fiind că va primi marele „Like” după ce învățăceii săi vor trece cu bine de bacalaureat la vară.

Ion Pasăre a fost și director la liceul din Turceni și tot nu a auzit de o asemenea trăsnaie, cum s-a întâmplat la clasa la care este diriginte. Pe primul semestru al actualului an școlar niciunul dintre cei 33 de elevi ai săi nu a obținut media cinci, toți fiind „tufă”, „bâtă”, „Lemn Tănase” sau cum mai vreți să le spuneți. Profesorul a încercat să îi promoveze pe unii dintre elevi dându-le să rezolve exerciții de clasa a VII-a, dar nici așa nu a avut în dreptul cui să treacă un 5 binemeritat. „La final de semestru aveam 8 din cei 33 care aveau media 4,50 și am vrut să îi verific pentru a vedea dacă merită să treacă sau nu. Multora le ieșea media 4,33 și am considerat că dacă celor opt le voi da media 5 măcar să se simtă o mică diferență. L-am scos pe primul dintre ei la tablă, avea nevoie de nota 8 și i-am dat un exercițiu atât de simplu, de clasa a șaptea, încât el nu trebuia decât să îmi scrie decât cifra 8 în dreptul rezultatului. Era chiar nota de care avea nevoie! Nu l-a știut și apoi i-am scos și pe ceilalți și niciunul dintre ei nu a știut. Vi se părea firesc să îi trec pe ei și pe ceilalți să îi las corigenți în condițiile în care toți știu la fel de puțină matematică? Le-am dat nota 2 și a doua zi i-am scos din nou la tablă și tot nu învățaseră”, povestește profesorul de matematică.

„Like” pentru chefuri, nu pentru „tăticul”

Anul trecut promovabilitatea la Bac a fost una foarte bună în rândul absolvenților, însă șansele ca lucrurile să mai stea și anul acesta la fel sunt aproape nule. Profesorul Ion Pasăre a simțit că elevii săi nu știu matematică deloc și recunoaște că în anii trecuți i-a promovat mai mult pentru că trebuiau să treacă, decât pentru că știau materia școlară. „Ei îmi spun mie „tăticul” și le-am spus că l-au supărat pe „tăticul” lor, nevrând să învețe. Dar să știți că nu i-a interesat. Ei au fost foarte veseli chiar și când au rămas corigenți. Din clasă, de lângă mine, au plecat la o berărie aici în oraș să bea o bere. Atunci am aflat că unuia dintre ei îi spun Faraonul și au zis că dă Faraonul de băut pentru că a luat 2 la Pasăre. Așa au trăit ei momentul în care au rămas corigenți. Iar de petreceri s-au tot ținut pentru că mulți sunt născuți între septembrie și ianuarie și au tot sărbătorit la majorate, de nu le mai știu nici ei. Plus că, dacă au făcut 18 ani, au mers la școlile de șoferi ca să ia permisul de conducere și de aia nu au mai avut treabă cu matematica”, mai declară profesorul Pasăre.

Elev: E o situaţie naşpa

Elevii nu îl contrazic pe dirigintele lor, ci, din contră, declară nonșalant că matematica a fost ultima lor preocupare în primul semestru școlar. Promit de abia acum că vor fi cu burta pe carte pentru a lua Bacul în vară, dar s-ar putea să fie deja prea târziu, mai ales că unul ca Faraonul, cu părinții plecați în Italia, vine la școală cu BMW-ul și face multe dintre ore la cârciuma din apropierea școlii. „Nu ne mândrim cu situația în care suntem pentru că e o situație nașpa. O să încercăm de acum încolo să învățăm ca să promovăm bacul că văd că nu e de glumă. Nu am acordat o atenție acestei materii pentru că am acordat mai multă atenție Facebook-ului și am avut și alte preocupări. Oricum domnul profesor a procedat foarte bine și are de la noi un „big Like””, spune Istudor Roșu, unul dintre elevii clasei de pomină.

Monitorizare

Conducerea liceului a decis ca până la sfârșitul anului școlar la orele de matematică să fie urmărit modul de predare și ascultare de către un al doilea profesor de specialitate, astfel încât elevii să nu dea ulterior vina pe calitatea orelor. „Ei gestionează mai bine rețelele de socializare. Le-am spus că e bine și să te deconectezi, să vezi ce mai fac și alți colegi, dar nici să fii așa spectator pe la ore nu e în regulă. Deocamdată ei dau examen la matematică, nu la Facebook și, ca urmare, trebuie să pună mâna să învețe”, declară și directorul Octavian Vladu.

Acum profesorii și elevii așteaptă afișarea notelor de la simularea examenelor de Bacalaureat. În funcție de acele note elevii ar putea primi un prim „Like” de la proful lor de mate, în caz contrar ei mai având mult de învățat până să aibă un 5 în catalog.

Vizualizări: 278

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Comunitate:

Citește și: