Tragedie la pescuit. A murit în timp ce voia să scoată undiţa din Jiu!

Prima zi în care voia să meargă la pescuit după ce a trecut perioada de prohibiție s-a dovedit a fi fatală pentru un pescar din Rovinari. Chiar când dorea să arunce momeala către pești, bărbatul de 60 de ani s-a trezit că îi cade undița în apa rece și relativ adâncă a Jiului. Nu a ezitat o clipă și s-a aruncat de pe mal în apă, în speranța că își va salva bățul. Și-a pierdut însă viața, iar undița tot agățată de câteva crengi a rămas în apă toată ziua de sâmbătă, atunci când s-a produs nenorocirea.

Emil Rahoviță a plecat de acasă împreună cu Constantin Boboc, cei doi venind pe malul Jiului de ani de zile pentru a prinde pește. Cel din urmă a povestit că nu a mai trecut niciodată printr-o astfel de situație și singurul lucru care i-a trecut prin cap în acele clipe tensionate a fost să sune la 112 după ajutor.

„De la 5.00 dimineața am plecat de acasă, că vorbisem de cu seară să venim să dăm la pește. Era prima dată când veneam la Jiu după prohibiție și, fiind vremea frumoasă, am plecat devreme. Am mâncat aici pe malul apei, ne-am pregătit să dăm la pește, iar eu am zis că mă duc până la o tufă pentru nevoile mele personale. Am făcut câțiva pași și l-am văzut cum se duce spre mal. S-a băgat în apă pentru că îi căzuse undița. I-am zis «Băi Costică, unde te duci? Întoarce-te!», dar nu l-am mai văzut decât cum s-a întors cu burta-n sus și nu mai mișca. Mă așteptam să vină pe malul celălalt, să iasă sus, dar de unde”, a povestit Boboc.

Scos din râu fără suflare

Bărbatul a sunat la numărul unic de urgențe și a cerut sprijin de la pompieri și salvare, dar nici echipajele de prim-ajutor nu au putut face nimic. „Noi am intervenit cu o barcă pentru a aduce persoana respectivă la mal. Persoana a fost găsită prinsă de crengi lângă malul râului. Nu avea nici un semn vital, dar am scos-o la mal și am predat-o personalului de la SAJ pentru investigații medicale”, a explicat Stanciu Stanciu, de la ISU Gorj.

Medicii și-au dat seama repede că bărbatul este decedat și orice manevră de resuscitare din partea lor era inutilă. Trecuse aproape o oră și jumătate de când bărbatul căzuse în Jiu, în astfel de situații ajutorul medicilor putând ajuta o persoană înecată doar în primele minute de la producerea incidentului.

Pe malul Jiului, în zona stației CFR din Rovinari, s-au strâns localnici și prieteni ai celui decedat niciunuia nevenindu-i să creadă că bărbatul a avut parte de un astfel de sfârșit. Trupul neînsuflețit al pescarului a fost preluat de Serviciul de Medicină Legală Gorj. Concluziile medicilor legiști vor fi înaintate polițiștilor care anchetează împrejurările în care s-a produs decesul. Una dintre ipotezele de lucru ale anchetatorilor o reprezintă un posibil infarct pe care victima l-ar fi suferit în momentul în care a intrat în apa rece a râului.