Transalpina, curăţată din nou de gheaţă. Turist: E de vis!

Angajaţii din Rânca ai Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu au trebuit să intervină din nou miercuri dimineaţa pe Transalpina pentru a curăţa o porţiune de câţiva kilometri de șosea de gheaţa și zăpada viscolită în vârf de munte. Nu a mai nins, dar peisajul este în continuare alb pentru că la peste 2000 de metri altitudine sunt minus câteva grade ziua, ceea ce îi bucură pe turiștii dornici de peisaje hibernale.

În noaptea de marţi spre miercuri, vântul a suflat cu putere în zona de creastă și a „albit” din nou șoseaua pe care drumarii o aduseseră „la negru” cu câteva ore înainte. Așa se face că miercuri dimineaţa, accesul șoferilor a fost blocat pentru o oră, acestora permiţându-li-se să urce pe munte cu mașinile doar după 9.00, când drumarii au fost siguri că nu mai există pericole pe carosabil.

Numărul vizitatorilor nu este unul foarte mare în această perioadă, dar cei care au ajuns miercuri pe Transalpina au fost încântaţi de peisajele de iarnă de care au avut parte. Fără aglomeraţie în trafic, fiecare a putut să oprească pe unde a dorit pentru a admira munţii.

O româncă venită tocmai din Florida s-a declarat iremediabil îndrăgostită de zonă. „Ceea ce am putut să văd aici este de senzaţie. Am făcut sute de fotografii să le arăt la prietenii mei americani pentru că eu sunt în Statele Unite de 30 de ani plecată. Nu vezi în Florida asemenea peisaje. Am venit special aici, când am auzit că a nins, mai ales că mulţi prieteni îmi spuneau că șoseaua aceasta este una de vis. Am văzut pe drum niște ciobani cu oile și m-am fotografiat cu ei, m-am îmbrăcat în hainele lor undeva la o stână de pe marginea șoselei. Vă spun, e o experienţă atât de frumoasă încât îmi vine să mă întorc din nou acasă, aici în România, pentru că locurile acestea sunt unice pe pământ”, a spus românca aflată în vizită pe Transalpina.

Iar ciobanii despre care povestea aceasta că s-au fotografiat cu ea își coborau miercuri turmele de oi dinspre Vâlcea spre Novaci. Cu mașinile își cărau bagajele pe șoseaua deszăpezită de drumari, cu gândul fiind la primăvara anului viitor, când vor reveni pe munte. „Acum am coborât din munte, gata, pentru că a nins și nu mai putem sta. Iarbă ar mai fi fost, dar dacă așa a vrut Domnul, coborâm spre case. Am adus vacile mai întâi, iar acum turma de oi. Până la primăvară, adio munte”, a spus unul dintre bacii aflaţi în transhumanţă pe munte.

Cât privește traficul pe Transalpina, drumul rămâne în continuare deschis amatorilor de plimbări, recomandarea drumarilor fiind aceea de a avea mașinile echipate pentru condiţii de iarnă.