Ungurii spun că s-au împrumutat la bancă să termine drumul din Gorj

Firma Vegyepszer ZRT Budapesta nu a cesionat contractul de reabilitare a drumului de la Sadu. Ba mai mult, ungurii spun că s-au redresat financiar şi că se vor apuca de lucru cel mai târziu la începutul lunii iulie. Această amânare este motivată de expirarea autorizaţiei de construcţiei. Deşi promit că tronsonul Rovinari- Bumbeşti Jiu va deveni practicabil până la toamnă, acest lucru pare greu de crezut chiar şi de către autorităţi. Conducerea judeţului a solicitat societăţii maghiare să prezinte, săptămânal, câte un grafic de execuţie a lucrărilor.

Reprezentanţii firmei Vegyepszer ZRT Budapesta au dezminţit zvonurile conform cărora ar fi cesionat lucrările de reabilitare a Drumului Naţional 66,  în cadrul întâlnirii, de ieri, cu conducerea judeţului, a Inspecţiei de Stat în Construcţii şi a Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj. Astfel, în continuare ungurii sunt deţinători de contract şi promit că vor moderniza drumul deoarece s-au redresat din punct de vedere financiar. Reprezentanţii societăţii spun că au subcontractat mai multe societăţi de profil atât din judeţ cât şi din ţară care să le asigure agregatele necesare în vederea finalizării lucrărilor. Dintre acestea fac parte şi societăţile: Secol SRL, care a reabilitat DN67, şi SC Agercom Piteşti, despre care se spunea că ar fi luat contractul în cesiune. De asemenea, se duc tratative şi cu firma Succes Nic Com Srl pentru a asigura agregate de balastieră. “Societatea s-a redresat financiar. Avem finanţarea asigurată printr-un credit de la Banca Mondială. Astfel, dispunem de bani pentru continuarea lucrărilor. În momentul de faţă avem asigurată, pentru patru luni, suma de 8 milioane de euro. Este un volum mare de lucrări şi de aceea am încheiat contracte de subantrepriză cu societăţi din zonă care să ne furnizeze materialele de construcţii”, a declarat Lucian Dascălu, reprezentantul societăţii Vegyepszer, în România.

Dau vina pe autorizaţia de construcţie

Dacă până acum lipsa banilor era o problemă, acum reprezentanţii firmei maghiare spun că nu au autorizaţie de construcţie pentru a se apuca de lucru. “Nu ne putem apuca de lucrări deoarece autorizaţia de construcţie a expirat la sfârşitul anului trecut şi orice activitate ar fi ilegală. Obţinerea autorizaţiei face parte din atribuţiile Secţiei de Drumuri Naţionale. Am înţeles că s-au depus actele şi sperăm ca în maxim 10 zile să ne fie eliberată de către Ministerul Transportului. Imediat ce vom intra în posesia ei ne vom apuca de treabă. Suntem mobilizaţi şi urmează să montăm staţia de asfalt“, a mai precizat Lucian Dascălu.

SUSPICIUNI

Deşi ungurii şi-au luat angajamentul că la sfârşitul anului vom avea un drum practicabil spre Sadu, conducerea judeţului nu prea mai are încredere în promisiuni. “Pentru a fi o transparenţă totală, săptămânal va trebui să ne prezentaţi un grafic de execuţie al lucrărilor pe care îl vom verifica împreună”, a cerut Ion Călinoiu. 

ÎNCASĂRI

Firma din Budapesta a încasat aproximativ 4 milioane de euro în condiţiile în care s-a executat doar 5% din volumul lucrărilor. Întreaga investiţie depăşeşte 26 de milioane de euro, iar garanţia de bună execuţie este de 10%. “Noi avem un grafic de lucrări monitorizat de firma de consultanţă şi o să vi-l prezentăm şi dumneavoastră”, a declarat Dascălu.       

   

CESIUNE

Acesta a mai precizat că firma din Budapesta nu a cesionat contractul deoarece nici o firmă din România nu îndeplinea criteriile cerute la vremea când s-a câştigat licitaţia. “Una dintre condiţii era ca societatea respectivă să mai fi avut un contract similar de peste 50 milioane de euro”, a declarat Lucian Dascălu.

Nu ne putem apuca de lucrări deoarece autorizaţia de construcţie a expirat la sfârşitul anului trecut şi orice activitate ar fi ilegală. Obţinerea autorizaţiei face parte din atribuţiile Secţiei de Drumuri Naţionale.

Lucian Dascălu

Vizualizări: 135

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: