Vezi aici ce fac gorjenii glumeţi care sună la 112

Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale  (STS) pentru judeţul  GORJ arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 51636 apeluri. Dintre acestea 31,37% au fost reale şi 68,63% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 59,53%, Poliţie – 36,72 %, Pompieri – 2,94% şi Jandarmerie – 0,81% (statistică anexată).

 Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.

Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 518 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (statistică anexată).

Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.

Vizualizări: 84

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din :

Citește și: