A venit ministrul să vadă iarba crescută pe centură. Cuc dă vina pe primari!

Au trecut cinci ani de când au început lucrările la varianta de ocolire a municipiului Târgu Jiu și vreo trei de când lucrările au fost sistate. Cum înainte de alegeri autoritățile își aduc aminte că au lăsat treaba neterminată, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a venit sâmbătă la Târgu Jiu pentru a face noi promisiuni. A ignorat iarba crescută în stratul de asfalt de pe bucățica de centură realizată și a dat vina pe Primăria Târgu Jiu că a blocat lucrările atâția ani. A vrut să lovească în primarul liberal Marcel Romanescu, dar fără să știe a dat și în pesediștii Florin Cârciumaru și Aurel Popescu, care au condus și ei primăria în acest interval și care făceau fețe-fețe auzind ce spune Cuc. Dacă inițial lucrarea a fost de 155 de milioane de lei, acum, după ce s-a realizat în proporție de 40%, ar mai costa încă... 200 de milioane de lei.

Lucrările la centura Târgu Jiu sunt realizate în proporție de 40% chiar dacă trebuia să fie gata încă din anul 2016. Ministrul Cuc a dat niște explicații greu de înțeles. „Am venit să văd și eu șantierul conservat al centurii Târgu Jiului, un obiectiv pornit din 2014. Cred că a pornit puțin în grabă atunci pentru că trebuiau să țină cont de mai multe lucruri. Vedem că probabil expansiunea unor persoane din acel moment ne-a făcut poate să și avem anumite blocaje în acest moment, pe acest proiect. Cele mai mari blocaje, din păcate, le-am întâmpinat din partea autorităților locale care, dacă aș spune că au omis, ar însemna că îi acuz de rea intenție. Poate nu au avut pregătirea adecvată să facă planurile parcelare ca să putem face exproprierile”, a explicat ministrul Transporturilor.

Răzvan Cuc a transmis că va fi organizată, în câteva zile, o licitație pentru restul de lucrări ce au mai rămas de efectuat: „A fost contestată Hotărârea de Guvern privind exproprierile, a fost emisă ordonanță președințială și astfel a trebuit să sistăm lucrările la acest obiectiv. Domnul Neaga m-a asigurat că nu vor mai fi probleme în perioada următoare din punct de vedere administrativ. Săptămâna trecută, a trimis către SEAP restul de lucrări pentru acest obiectiv. Avem un stadiu fizic de 40%. Structurile sunt făcute în mare parte și lucrările vor merge mult mai ușor”.

Blocajul era clar de la început

Narcis Neaga, directorul CNAIR, spune acum, în 2019, că era clar de la început că vor apărea blocaje. Încă de atunci au fost identificate mai multe case construite chiar pe traseul centurii, deși primăria nu avea voie să mai elibereze autorizații pentru acea zonă. „Când am dat ordin de începere și am identificat locuințe care erau pe culoarul de expropriere, deja era clar că lucrurile vor intra într-un oarecare blocaj, însă legea ne permitea să mergem mai departe. La cei care aveau autorizație de construire valabilă, trebuia să răspundă cei care au eliberat autorizația, cei care și-au construit fără autorizație de construire trebuiau demolați. A intervenit acea suspendare în instanță care a blocat proiectul”, a declarat Narcis Neaga.

Neaga a explicat și de ce a decis să cheme în instanță primăriile Bumbești-Jiu și Târgu Jiu. Nu au făcut la timp planurile parcelare care să ajute drumarii să facă exproprierile: „Este inexplicabil că s-a blocat. Este singurul caz din țară când am dat în judecată o primărie pentru așa ceva și singura acțiune în forță pe care a întreprins-o compania pentru că nu poți să blochezi un proiect care are termen doi ani de execuție și să stai în aceleași probleme care țin efectiv de autoritățile locale”.

Primar: Nu i-a împiedicat nimeni să lucreze

În replică, primarul Marcel Romanescu a transmis că întârzierea documentelor cu planurile parcelare nu i-au ținut în loc pe constructori, ci faptul că proiectul inițial a fost greșit.

În prezent, se lucrează la planurile parcelare, în timp ce la Bumbești-Jiu aproape toate au fost realizate și predate deja. „Sunt cel mai interesat târgujian de realizarea acestei centuri. Ceea ce a depins de mine, ca primar, am făcut. Poate cu întârziere, dar întârzierea aceasta în niciun caz nu mi se poate imputa mie pentru că am un mandat de un an și 8 luni, iar în ultimele 6 luni se realizează la planurile parcelare. Nu e o investiție minoră, pe care să o demarezi a doua zi. Eu nu știam, în 2017, că acel proiect inițial va fi ulterior modificat. Nu i-a împiedicat nimeni să lucreze! Ne-au dat în judecată pentru că încearcă să găsească un vinovat în altă parte. Niciodată, în curtea lor”, a fost mesajul lui Romanescu.

Licitația pentru diferența de lucrări va demara în câteva zile, iar în acest an vor reveni și utilajele pe șantier, au adăugat cei de la Compania de Drumuri. Pentru că proiectul inițial a fost greșit, valoarea lucrării a crescut pentru că este nevoie de lucrări neprevăzute inițial.

Banii vor veni de la Uniunea Europeană. „Este vorba de pânza freatică ridicată foarte mult, cam cu peste un metru față de ce s-a știut inițial, care a făcut practic imposibilă continuarea contractului. Constructorul a înțeles acest lucru. Nu erau bani suplimentari în contract să-l ducă mai departe. Am reziliat de comun acord. Contractul costa în jur de 155 de milioane, restul rămas de executat acum se ridică la 200 de milioane. Acest lucru se reflectă și în costul în care se va vedea pe SEAP”, a mai adăugat Neaga.

Vizualizări: 2,047

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: